Ktoś obszedł ograniczenia w wątku współczesnym gry Assassin's Creed: Odyssey i odkrył ciekawe rzeczy

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 18 października 2018

Jeden z fanów gry Assassin's Creed: Odyssey postanowił przyjrzeć się bliżej wątkowi współczesnemu, obchodząc wcześniej ograniczenia, jakie najnowszy produkt studia Ubisoft Quebec narzuca w nim graczom. Dzięki pokonaniu sztucznych barier odkrył on kilka interesujących rzeczy związanych z gościnnym występem Layli Hassan. Opiszemy je już za moment, ale zanim to zrobimy, tradycyjnie ostrzegamy Was przed spojlerami dotyczącymi fabuły Odysei, które czyhają w kolejnych akapitach.

Błąd Animusa?

Wątek współczesny w ACOD rozgrywany jest w dwóch lokacjach. Najpierw Layla przebywa w małej kwaterze w Londynie, gdzie zaczyna badać wspomnienia Kassandry i Aleksiosa, a następnie udaje się na Morze Egejskie, gdzie na jednej z wysp znajduje się brama do Atlantydy. Ta druga sekwencja jest dość ciekawa, bo kobieta wkracza na teren ukrywającej przejście świątyni w nieco inny sposób niż główni bohaterowie, mianowicie nurkując. Dzięki staraniom fana udało się dowieść, że cała ta podwodna sekwencja odbywa się na tej samej mapie, która obsługuje wątek historyczny, ale wspomniany tunel jest z niewiadomych względów niedostępny dla pochodzących ze Sparty śmiałków.

Po ściągnięciu smyczy, która w domyśle ma sprawić, że gracze nie zobaczą nic więcej poza Laylą zmierzającą do wrót Atlandydy, wychodzą na jaw kolejne ciekawostki. Kobieta może wypłynąć na powierzchnię i, jak gdyby nigdy nic, w stroju płetwonurka zwiedzać starożytną Grecję. Na eksploracji zabawa się jednak kończy, bo Hassan nie potrafi przyjmować zadań od zleceniodawców, a także przeglądać ogłoszeń na tablicy. Może jednak wchodzić w interakcję z kowalami i kupować broń, choć tej ostatniej nie da się w żaden sposób wyposażyć - przycisk odpowiedzialny za wyświetlanie ekranu ekwipunku automatycznie otwiera komputer należący do dziewczyny. Do walki z przeciwnikami Layla potrafi używać wyłącznie pięści.

Fan odkrył również, że Layla nie umie prowadzić statku (tych mniejszych łódek też), a w trakcie przemierzania świata komentuje to, co zobaczy, głosem Kassandry lub Aleksiosa - postać uzależniona jest od tego, kogo wybraliśmy na początku przygody. Sprawdził również czy cokolwiek znajduje się za polem siłowym Atlandydy i za oknami kwatery w Londynie - w obu przypadkach nie ma tam absolutnie niczego. Z ciekawości przeszedł również przez barierę Animusa, która wytycza granice świata. Szybko okazało się, że postać ginie za nią od razu, bez względu na to, co się zrobi.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry