Star Wars: Battlefront II - obrona mikropłatności przez Electronic Arts to najgorzej oceniony post w historii Reddita

Wrzucił Ciekawostek - środa, 15 listopada 2017

Jeśli przez ostatnie kilka dni zaszyliście się w Bieszczadach lub z jakiegoś powodu odcięto Wam dostęp do internetu, spieszymy z informacją: najgorętszym tematem w branży elektronicznej rozrywki jest teraz EA, gra Star Wars: Battlefront II i totalnie nieprzemyślany (z punktu widzenia użytkowników) system odblokowywania nowych bohaterów w tej strzelaninie. W ramach próby wyjścia z całej sytuacji z twarzą, w sieci pojawiło się oficjalne stanowisko dewelopera w tej sprawie. Oświadczenie to spotkało się z tak wielką niechęcią, że wypowiedź przedstawiciela koncernu Electronic Arts pobiła rekord negatywnych reakcji przyznanych jednemu postowi na Reddicie.


Burza została wywołana, gdy okazało się, że w trybie multiplayer Battlefronta II dostępna jest jedynie część bohaterów specjalnych, a resztę należy odblokować za walutę zdobywaną w trakcie rozgrywki. Problem polegał na tym, że koszt najdroższych bohaterów wynosił 60 tysięcy kredytów, co przekładało się na konieczność nieustannego grindu przez dobre kilkadziesiąt godzin. Przedstawiciele firmy Electronic Arts próbowali szybko ugasić ten pożar tłumacząc powody swoich decyzji na Reddicie, ale na niewiele się to zdało. Najważniejszy fragment przytaczamy w całości poniżej:

"Naszym celem jest danie graczom poczucia dumy i spełnienia poprzez odblokowywanie nowych bohaterów. Jeśli chodzi o koszty, wybraliśmy te wartości na podstawie danych zebranych w trakcie otwartej bety oraz zmian, które wprowadziliśmy do nagród za osiągnięcia jeszcze przed premierą. Między innymi przyjrzeliśmy się średniemu dziennemu zarobkowi kredytów przez graczy i będziemy ciągle wprowadzać zmiany, by upewnić się, że stawiamy przed graczami wyzwania, które są interesujące, odpowiednio nagradzające i osiągalne poprzez gameplay".

Stanowisko spotkało się z ostrą reakcją graczy, który wyrazili swoje niezadowolenie poprzez wystawienie tej wypowiedzi negatywnej oceny. W chwili, kiedy piszemy te słowa, redditowy post otrzymał 679 tysięcy łapek w dół, a ich liczba ciągle rośnie. Całe to poruszenie zmusiło firmę Electronic Arts do podjęcia odpowiednich kroków i w rezultacie zmniejszono koszt odblokowania każdego bohatera aż o 75%. Przy okazji obniżono również wysokość otrzymywanych nagród, ale o tym wydawca już nie wspomniał, co przysporzyło mu dodatkowych kłopotów.

Jest oczywiście druga strona medalu, którą stanowczo należy potępiać. Jeden z deweloperów pracujących dla EA wyznał na swoim Twitterze, że otrzymał już 7 gróźb śmierci i ponad 1600 indywidualnych wiadomości zawierających agresywne ataki na jego osobę. Naprawdę ciężko nam jest pojąć jak wielkim trzeba być idiotą, by w ten sposób reagować  na jakiekolwiek praktyki wydawcy gier. Jeśli jako środowisko graczy mamy coś zdziałać, możemy swoją opinię wyrazić w sposób kulturalny i - co najważniejsze - skuteczny, co pokazała zmiana, którą EA wprowadziło do gry jeszcze przed premierą. Jeśli jednak ktokolwiek posuwa się do pogróżek, my nie chcemy z takimi ludźmi mieć nic wspólnego. Tym bardziej, że nie jest to pierwszy w tym roku przypadek takiego zachowania. 

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry