Pomysł na grę IS Defense zawdzięczamy przypływającym do Europy imigrantom

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 28 lipca 2016

We wrześniu 2015 roku pracownicy firmy Artifex Mundi przygotowali imprezę o nazwie amJam, w której do rywalizacji stanęli deweloperzy z całej Polski. Celem spotkania było tworzenie gier, a zaproszone zespoły musiały uporać się z wyznaczonym zadaniem w 48 godzin, koncentrując się oczywiście na temacie wymyślonym przez organizatorów. W tych specyficznych zawodach mieli wziąć udział również przedstawiciele studia Destructive Creations, które wcześniej zasłynęło w mediach dzięki kontrowersyjnej strzelaninie o nazwie Hatred. Gliwiczanie ostatecznie na imprezę nie dotarli, ale gdyby stało się inaczej, branżowi dziennikarze znów otrzymaliby konkretny powód do wylania wiadra pomyj na ich głowy.


Pracownicy gliwickiego studia chcieli stworzyć na amJamie prostego shootera, w którym samotny strzelec broniłby wybrzeży Europy przed napływem imigrantów z Syrii. Zadanie sprowadzałoby się do niszczenia łodzi z uciekinierami na pokładzie, a całość miała być przedstawiona w takiej samej formie, jak w IS Defense, czyli drugim produkcie Destructive Creations, wydanym w kwietniu bieżącego roku. Jarosław Zieliński - szef firmy i pomysłodawca obu wydanych przez nią tytułów - zdradził nam, że strzelanina, w której walczymy z terrorystami, jest właśnie bezpośrednim spadkobiercą niezrealizowanej gry z amJamu. Ostatecznie zmienili się jedynie przeciwnicy - zamiast imigrantów, Gliwiczanie wsadzili do łodzi bojowników tzw. Państwa Islamskiego. Dlaczego tak się stało? Na to pytanie odpowiedzi udzielił nam główny zainteresowany: "Kiedy zdecydowaliśmy się stworzyć komercyjną grę na bazie tego pomysłu, wiedzieliśmy, że tak bardzo chamski czarny humor nie miałby szansy w sprzedaży gdziekolwiek. Poza tym to nie był nasz manifest polityczny, terroryści byli bardziej adekwatnym wrogiem."

Zieliński zdradził również, że w przygotowaniu symulatora topienia łodzi z imigrantami nie przeszkodziłby im również wymyślony przez Artifex Mundi temat imprezy. Organizatorzy chcieli, aby pisane na amJamie gry miały jakiś związek z papugami. Destructive Creations zamierzało sprawić, że po zniszczeniu każdej łajby, na ekranie pojawiałby się wspomniany ptak.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry