Gra Pokemon Go wzbudza większe zainteresowanie w Google'u niż pornografia

Wrzucił Ciekawostek - wtorek, 12 lipca 2016

Gra Pokemon Go jest dostępna na telefonach komórkowych dopiero od sześciu dni, a już zdążyła narobić ogromnego zamieszania w internecie. Choć nowy produkt studia Niantic zadebiutował oficjalnie tylko w trzech krajach (Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii), miłośnicy sympatycznych stworków na całym świecie z powodzeniem omijają blokadę regionalną, instalując aplikację na swoich smartfonach. Tytuł wyniósł dobrze znaną markę na poziom, którego nie osiągnęła ona nigdy w swojej długiej historii. Dość powiedzieć, że w ostatnim tygodniu serwis Google odnotował większą liczbę zapytań o hasło "pokemon", niż o "pornografię", co najlepiej świadczy o niebywałej popularności serii.


Gra stała się tak dużym hitem, że już drugiego dnia po debiucie Pokemon Go Nintendo odnotowało wzrost wartości swoich akcji na japońskiej giełdzie o 36%, co jest najlepszym wynikiem tej firmy od 1983 roku i premiery konsoli Famicom. Choć gigant posiada jedynie 33% udziałów w popularnej marce (33% należy do Game Freak, a 34% do Creatures), analitycy szybko obliczyli, że wartość kompanii wzrosła w tym okresie o ponad czternaście miliardów dolarów.

Popularność słowa "pokemon" w wyszukiwaniach Google'a od 2004 roku do dziś.

Pokemon Go podbija również najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową, a wiemy to dzięki pomiarom zainteresowania hasłami, które firma Google prowadzi od 2004 roku. W ciągu tych dwunastu lat słowo "pokemon" nigdy nie było tak często wyszukiwane jak teraz, a dzięki absolutnemu szałowi na mobilną aplikację, w rankingach przebiło nawet wyraz "porn", oznaczający pornografię. Trudno powiedzieć, jak długo jeszcze potrwa ten fenomen, ale pozycja tej prostej gry mobilnej wydaje się być niezagrożona. Pamiętajmy, że wciąż czekamy na oficjalną premierę Pokemon Go w wielu innych krajach świata, w tym w Polsce.

Porównanie popularności haseł "pokemon" i "porn" w wyszukiwaniach Google'a - ostatnie 30 dni.

Pokemon Go to gra mobilna wykorzystująca technologię rzeczywistości rozszerzonej (AR - Augmented Reality), której użytkownicy poszukują pokemonów w prawdziwym świecie, korzystając ze specjalnie zaprojektowanej do tego celu aplikacji na smartfony. Dzikie stworki łapie się poprzez symulowanie rzutu pokeballem (trzeba go wykonać z odpowiednią siłą i we właściwym kierunku), schwytane istoty da się z kolei szkolić i ewoluować do mocniejszych wersji. Po zdobyciu piątego poziomu doświadczenia trener jest w stanie dołączyć do trzech globalnych drużyn i rywalizować z innymi graczami w tzw. gymach, które często zlokalizowane są w różnego typu punktach użyteczności publicznej, np. w sklepach. Tytuł zachęca użytkowników do aktywnego ruchu, gdyż każdy ze 150 podstawowych pokemonów występuje w naturalnym środowisku, np. stworki wodne w pobliżu akwenów.

WARTO RÓWNIEŻ WIEDZIEĆ, ŻE...

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry