Ponad 70% posiadaczy nowej gry z serii Doom nie zdołało jej ukończyć

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 23 czerwca 2016

Dlaczego nie kończycie gier, które kupujecie? Kiedy komentowaliście nasze poprzednie artykuły poruszające ten temat i próbowaliście odpowiedzieć na to pytanie, sięgaliście po przeróżne argumenty: "bo długie" (Wiedźmin 3: Dziki Gon), "bo słabe" (Fallout 4), "bo nudne" (Just Cause 3). Gdziekolwiek leży prawda, gier najzwyczajniej w świecie zaliczać nam się nie chce. Od dłuższego czasu badamy to, ilu ludzi dociera do końca kampanii i bez względu na to, który z topowych tytułów weźmiemy pod uwagę, liczba ta prawie nigdy nie przekracza 30%. Kolejnym dowodem na to okazał się Doom. Udany reboot słynnej serii strzelanin zadebiutował w sklepach 13 maja 2016 roku i choć miesiąc z okładem to wystarczająca ilość czasu, aby przygodę na Marsie zaliczyć kilkukrotnie, znów musimy donieść, że do wielkiego finału dotarło niewiele osób.


O wyczynach fanów Dooma jak zwykle poinformował nas wykaz osiągnięć na Steamie w przypadku wersji PC oraz ranking trofeów na PlayStation 4. Obie platformy oferują globalne statystyki, więc z łatwością można sprawdzić, ilu miłośników strzelanin uporało się ze strzelaniną. Liczby te tradycyjnie nie imponują - napisy końcowe wyświetlane po pokonaniu ostatniego bossa zobaczyło na PS4 raptem 19.4% graczy, natomiast na blaszakach 27.5%. Wynik jest ciekawy o tyle, że produkt studia id Software pozwala zdobyć końcowego achievementa nawet na najłatwiejszym poziomie trudności, ciężko zatem tłumaczyć się, że gra jest zbyt trudna.

Jak to zwykle w takich przypadkach bywa, część osób grę kupiło i nawet jej nie odpaliło. Doom nagradza osiągnięciem za ukończenie pierwszego etapu, więc łatwo sprawdzić, ilu fanów strzelanin zdołało go w ogóle posmakować zabijania demonów - 86.1% w przypadku PlayStation 4 i 84.2% na PC. Statystyki sprawdzaliśmy tuż przed startem letniej wyprzedaży na Steamie, gdzie shooter doczeka się zapewne jakiejś obniżki ceny, więc ten wynik nie został w żaden sposób wypaczony. W PlayStation Store również nie uświadczyliśmy znaczącego rabatu, przynajmniej na razie.

Do tej pory platynę w Doomie zdobyło tylko 1.1% graczy.

Najmniej popularne osiągnięcia różnią się w zależności od platformy. Pecetowcom najwięcej problemów sprawia jak dotąd stworzenie mapy w dołączonym do gry edytorze (2%) i zaliczenie kompletu wyzwań w kampanii (2.1%). Z kolei posiadacze konsol PlayStation 4 mają ewidentny kłopot ze ulepszeniem wszystkich modyfikacji broni (1.9%) i pokonaniem pierwszego poziomu na poziomie trudności Ultrakoszmar (2%). Co ciekawe, tym ostatnim wyczynem może pochwalić się tylko 2.7% użytkowników pecetów, co pozwala przypuszczać, że zadanie to jest istną mordęgą, niezależnie od tego, czy w rękach trzymamy pad, czy też zabijamy demony za pomocą klawiatury i myszki. Poniżej prezentujemy Wam tradycyjne porównanie wybranych osiągnięć na obu platformach, przyjmując, że pierwsza wartość przypisana jest do PS4, a druga do PC:

  • Procent graczy, którzy ukończyli pierwszy poziom kampanii - 86.1%/84.2%
  • Procent graczy, którzy dotarli do Piekła - 48.9%/54.1%
  • Procent graczy, którzy zabili pierwszego bossa - 28.7%/35.5%
  • Procent graczy, którzy zabili drugiego bossa - 24.3%/31.5%
  • Procent graczy, którzy zabili trzeciego bossa - 19.4%/27.5%
  • Procent graczy, którzy ukończyli grę - 19.4%/27.5%
  • Procent graczy, którzy ukończyli pierwszy poziom na Ultrakoszmarze - 2.0%/2.7%
  • Procent graczy, którzy zdobyli BFG - 33.7%/40.5%
  • Procent graczy, którzy ulepszyli wszystkie modyfikacje broni - 1.9%/2.3%
  • Procent graczy, którzy ulepszyli wszystkie runy - 2.6%/2.4%
  • Procent graczy, którzy w pełni ulepszyli strój Pretora - 4.2%/5.9%
  • Procent graczy, którzy ukończyli wszystkie wyzwania - 2.5%/2/1%
  • Procent graczy, którzy znaleźli wszystkie dzienniki - 3.6%/3.8%
  • Procent graczy, którzy znaleźli wszystkie maskotki - 3.2%/3.3%
Na koniec kilka słów o trybie multiplayer. Choć fani zgadzają się w twierdzeniu, że singiel znacznie przewyższa zmagania wieloosobowe w Doomie, w sieci pograło przynajmniej 28.2% posiadaczy gry na PlayStation 4 i 21.5% pecetowców. Skąd to wiemy? Z tych samych statystyk. Strzelanina nagradza osiągnięciem zdobycie piątego poziomu doświadczenia w tego typu rywalizacji, a to wymaga zaliczenia przynajmniej kilku potyczek.

WARTO RÓWNIEŻ WIEDZIEĆ, ŻE...

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry