Dodatek Krew i wino do gry Wiedźmin 3 zawiera kuriozalną misję, wzorowaną na fragmencie filmu Dwanaście prac Asteriksa

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 2 czerwca 2016

Kojarzycie film animowany Dwanaście prac Asteriksa, w którym dwóch niezwyciężonych Galów próbuje wykonać serię dziwacznych zadań zleconych przez Juliusza Cezara? Jedno z wymyślonych przez niego wyzwań dotyczy zdobycia formularza w "domu, który czyni szalonym" i choć na papierze misja wydaje się bardzo prosta, w rzeczywistości okazuje się potężną próbą cierpliwości dla sympatycznych bohaterów. Twórcy filmu - René Goscinny i Albert Uderzo - wykorzystali ten fragment, aby ukazać absurd przesadnej biurokracji i niemoc związaną z uzyskaniem pomocy od nieprzychylnie nastawionych do petenta urzędników. Identyczną scenę możemy zobaczyć w dodatku Krew i wino do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, jeśli wybierzemy się do banku w Beauclair i spróbujemy odzyskać zgromadzone na koncie pieniądze. Zanim jednak omówimy szczegóły, ostrzegamy Was przed drobnymi spojlerami kryjącymi się w kolejnym akapicie.


Misja w grze nosi tytuł Klient ma zawsze rację i można ją zapoczątkować poprzez rozmowę z właścicielem winnicy, przebywającym nieopodal rynku głównego w stolicy Toussaint. Sprawa wydaje się bardzo prosta - stary znajomy założył Geraltowi konto w banku Cianfanellich i teraz wiedźmin jest w stanie odzyskać zgromadzone na nim pieniądze, o ile odwiedzi wspomniany przybytek. Na miejscu okazuje się, że Biały Wilk oficjalnie uznany jest za zmarłego, więc do załatwienia formalności wymagane jest zdobycie zaświadczenia A38. Konieczność zdobycia świstka rozpoczyna absurdalną serię wizyt w różnych pomieszczeniach i okienkach banku. W ruch wchodzą nawet pięści, bo Riv do przesadnie cierpliwych osób nie należy.


No dobrze, a gdzie tu nawiązanie do Dwunastu prac Asteriksa? Sekret kryje się w oznaczeniu wymaganego dokumentu. Zarówno Geralt, jak i Galowie w filmie animowanym, muszą zdobyć zaświadczenie A38, które jest konieczne do pozytywnego załatwienia sprawy. Mimo że deweloperzy ze studia CD Projekt Red zmodyfikowali dalszą część zadania, to jednak można wyróżnić parę punktów wspólnych. Należą do nich jałowe dyskusje pracownic banku i niechęć do obsłużenia klienta, konieczność biegania od jednego biura do drugiego, skopiowano również położenie okienka nr 1, które znajduje się na prawo od drzwi wejściowych do budynku - dokładnie tak samo, jak w przygodach Asteriksa i Obeliksa. Zamieszczone niżej materiały video pozwolą Wam dokonać bezpośredniego porównania pomiędzy obiema scenami.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry