Ubisoft stworzył mapę w grze Far Cry: Primal na bazie Kyratu z Far Cry 4?

Wrzucił Ciekawostek - środa, 2 marca 2016

Choć nie możemy odpowiedzieć na to pytanie ze stuprocentową pewnością, istnieją poważne przesłanki, żeby tak właśnie uważać. Niby Himalaje dzielą od Europy Centralnej tysiące kilometrów, ale mapa w grze Far Cry 4 wykazuje zaskakujące duże podobieństwo do mapy, którą możemy podziwiać w ostatnim produkcie francuskiej firmy, Far Cry: Primal. Bezpośrednie porównanie obu krain, a konkretnie znajdujących się na ich terenie zbiorników wodnych, budzi poważne pytania o intencje deweloperów. Można z dużą prawdopodobieństwa założyć, że pracownicy studia Ubisoft wzięli na warsztat obszar dostępny w państwie Kyrat, następnie zmniejszyli go i zmodyfikowali w taki sposób, żeby podczas zabawy nie budził on skojarzeń z poprzednią odsłoną serii.


Aby wykazać, gdzie dokładnie tkwi problem, przygotowaliśmy dla Was cztery obrazki. Pierwsze dwa przedstawiają fragment oficjalnej mapy Kyratu oraz sporą część obszaru, który zwiedzamy w grze Far Cry: Primal. Kolejne dwie ilustracje skupiają się już na bezpośrednich porównaniach. Łatwo zauważyć, że w najnowszej odsłonie cyklu połączono strumieniami i rzekami większe zbiorniki wodne, pozostawiając jednak niektóre akweny w formie praktycznie niezmienionej, na dodatek w tych samych miejscach. Podobieństw jest znacznie, znacznie więcej. Jeżeli przyjrzymy się układowi dróg w "czwórce", to bez trudu odnajdziemy podobne szlaki w Primalu, Ubisoft pokusił się nawet w niektórych przypadkach o zrobienie przepraw w takich samych punktach! Różnica polega na tym, że w Far Cry 4 widzimy tam mosty, a w prehistoryczniej odsłonie serii - brody. Zbliżony jest też ogólny wygląd świata, a co za tym idzie, położenie niektórych górskich ścian, wytyczających jego granice. Znakomicie widać to w terytorium zlokalizowanym na północ od wioski Takkara, stanowiącej główną bazę wypadową dla bohatera Primala. Warto nadmienić, że wspomniane włości naszego śmiałka leżą dokładnie tam, gdzie jedna z mniejszych osad w "czwórce". Wnioski wyciągnijcie sobie sami.

Aktualizacja z dnia 3 marca 2016 roku - Po naszej publikacji i newsie zaprzyjaźnionego z nami serwisu Gamepressure, który pchnął wieść o podobieństwie map do anglojęzycznej części internetu, firma Ubisoft przyznała się, że faktycznie użyła tzw. heightmapy z gry Far Cry 4 jako bazy do stworzenia świata w Primalu. Heightmapa to termin używany przez grafików, a dotyczy on obrazu rastrowego, za pomocą którego przechowuje się informacje o wysokości poszczególnych obiektów w trójwymiarowym świecie. Oficjalne oświadczenie producenta w tej sprawie zdobyli redaktorzy serwisu Kotaku.





WARTO RÓWNIEŻ WIEDZIEĆ, ŻE...

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry