Niespełna 10% posiadaczy gry Wiedźmin 3 ukończyło dodatek Serca z kamienia

Wrzucił Ciekawostek - piątek, 25 marca 2016

Spory wody upłynęło w Wiśle od momentu, w którym postanowiliśmy przekonać się, jak wiele osób ukończyło grę Wiedźmin 3. Bazując na statystykach osiągnięć z systemu elektronicznej dystrybucji Steam i trofeów z PlayStation Network, dowiedliśmy, że wyniki te nie były zbyt imponujące - zarówno na jednej, jak i na drugiej platformie, z pokonaniem Dzikiego Gonu uporało się wówczas ok. 20% fanów. Po wielu miesiącach przerwy wracamy do tego tematu, tym razem biorąc pod lupę pierwszy dodatek do "trójki", czyli Serca z kamienia. Przy okazji ponownie rzucamy okiem na podstawkę i sprawdzamy, czy rezultaty osiągnięte w sierpniu ubiegłego roku uległy zmianie.


Zanim przejdziemy do sedna, musimy poruszyć kilka istotnych kwestii. Podane niżej wyniki dotyczą posiadaczy legalnych kopii gry, którzy dysponują stałym połączeniem z internetem, a więc są w stanie przesłać informację o zdobytych trofeach na serwery. Warto też pamiętać, że w przypadku pecetów bierzemy pod uwagę wyłącznie Steama. Usługa GOG Galaxy nie pozwala uzyskać dostępu do globalnych statystyk, podobnie zresztą wygląda to w przypadku konsoli Xbox One, dlatego ta w ogóle nie jest brana przez nas pod uwagę. Niestety, nie wiemy dokładnie, ile osób kupiło dodatek Serca z kamienia. Zarówno w wersji na PlayStation 4, jak i na PC, rozszerzenie przypinane jest bezpośrednio do podstawki i nie stanowi oddzielnego produktu na karcie. Dziki Gon posiada obecnie na Steamie prawie półtora miliona fanów elektronicznej rozrywki. Jak wielu z nich kupiło Serca, pozostaje tajemnicą studia CD Projekt Red.

Wyliczankę zacznijmy od wspomnianego dodatku, który trafił do sprzedaży 13 października 2015 roku. Sześć miesięcy to wystarczająca ilość czasu, żeby uporać się z nowymi przygodami Geralta, możemy więc śmiało założyć, że kto chciał to zrobić, dawno ma już tę opowieść za sobą. Nie zmienia to faktu, że do wielkiego finału dotarła garstka posiadaczy Wiedźmina 3 - na PC 9.8% graczy, natomiast na PlayStation 4 zaledwie 5.8%. Warto jednak nadmienić, że po rozszerzenie sięgnęli głównie świadomi fani, ponieważ różnica pomiędzy tymi osobami, które rozpoczęły minikampanię i tymi, które ją ukończyły, jest bardzo mała. Pierwsze trofeum fabularne (Trzeba było pocałować), które wiąże się z zabiciem wielkiej ropuchy, zdobyło 11.9% posiadaczy pecetów i 8.1% użytkowników PS4. Oczywiście musimy pamiętać, że Dziki Gon to potwornie długa gra i wielu z Was mogło najzwyczajniej w świecie porzucić Geralta nawet w połowie przygody. Szansa, że ktoś da sobie spokój z Sercami jest znacznie mniejsza, bo w skład głównego wątku fabularnego wchodzi mniej zadań. Poza tym dodatki kupują na ogół najwierniejsi fani danego tytułu, a nie przypadkowi gracze.

Trzeba było pocałować...

Ciekawie przedstawia się kwestia najmniej popularnego osiągnięcia. Blisko rok po premierze gry Wiedźmin 3 pecetowcom wciąż sprawia problem uzyskania 50 strzałów w głowę przy pomocy kuszy. Tego achievementa zdobyło tylko 0.7% posiadaczy Steamowej wersji gry. Z kolei użytkownicy konsoli PlayStation 4 najwięcej problemów mają z trofeum Kiedy wrogów kupa..., które wymaga zabicia wszystkich rywali w jednym starciu podczas sekwencji związanej z koszmarami Iris von Everec. Wyczynu tego dokonało raptem 0.4% fanów.

Na koniec prezentujemy aktualne wyniki zdobytych trofeów w samej podstawce i porównujemy je do wartości uzyskanych w sierpniu ubiegłego roku. Jak zawsze w takich przypadkach, pierwsza liczba dotyczy konsoli PlayStation 4, druga PC (Steam). Wielkich różnic tutaj nie ma, co dowodzi, że sierpień ubiegłego roku wcale nie był złym momentem, żeby przyjrzeć się tym rezultatom. Wielu z Was zarzucało nam wówczas, że zrobiliśmy to za wcześnie.

  • Procent graczy, którzy opuścili Biały Sad - 81.7%/70.2% (w sierpniu 2015 roku - 84.2%/74.4%)
  • Procent graczy, którzy odnaleźli Jaskra - 44.2%/41.0% (42.3%/41.3%)
  • Procent graczy, którzy odnaleźli Ciri - 33.1%/30.5% (27.6%/26.7%)
  • Procent graczy, którzy w pełnym składzie bronili twierdzy w Kaer Morhen - 21.8%/24.2% (4%/20.4%)
  • Procent graczy, którzy ukończyli grę - 25.9%/25.9% (19.4%/21.5%)
  • Procent graczy, którzy osiągnęli 35. poziom rozwoju - 21%/21.6% (12.6%/12.7%)
  • Procent graczy, którzy ukończyli zmagania na drugim lub trzecim poziomie trudności - 4.6%/7.3%  (3.3%/6%)
  • Procent graczy, którzy ukończyli zmagania na ostatnim poziomie trudności - 1.8%/2.6% (1.3%/1.8%)
  • Procent graczy, którzy zebrali wszystkie karty do Gwinta - 1.6%/2.4% (1%/1.5%)
  • Procent graczy, którzy wykonali wszystkie wiedźmińskie zlecenia - 10.9%/11.2% (8.1%/8.7%)
  • Procent graczy, którzy wygrali wszystkie wyścigi konne - 9.1%/11.4% (7.4%/9.8%)
  • Procent graczy, którzy pokonali wszystkich rywali w walkach na pięści - 16.3%/15.1% (13.3%/12.5%)
  • Procent graczy, którzy skompletowali i ubrali dowolny wiedźmiński rynsztunek - 17.7%/21.7% (15.8%/19.8%)

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry