Statystyki osiągnięć i trofeów dowodzą, że garstka osób ukończyła grę Just Cause 3

Wrzucił Ciekawostek - wtorek, 26 stycznia 2016

Od premiery gry Just Cause 3 minęły już prawie dwa miesiące. Mogłoby się wydawać, że tak obszerny pod względem zawartości produkt wymaga poświęcenia mu szalonej ilości czasu, ale nie jest to prawda. Misje wchodzące w skład głównego wątku fabularnego da się ukończyć bez większych problemów w kilka wieczorów, a całą resztę zamknąć w godzin kilkadziesiąt, zakładając oczywiście, że sprawnie radzimy sobie z zaliczaniem wyzwań wymyślonych przez szwedzkich deweloperów. Biorąc oba te czynniki pod uwagę, postanowiliśmy sprawdzić, ile procent graczy dotarło do szczęśliwego końca opowieści o wyzwalaniu państwa Medici. Rezultat tych badań okazał się dość zaskakujący.


Zanim przejdziemy do sedna, kilka istotnych uwag. Po pierwsze i najważniejsze, wszystkie wymienione niżej wyniki bazują na statystykach osiągnięć i trofeów zdobywanych przez posiadaczy gry, którzy dysponują stałym połączeniem z internetem. W przypadku obu badanych platform mowa wyłącznie o legalnych użytkownikach produktu, ale akurat tutaj nie istnieje ryzyko wystąpienia przekłamań, bo do tej pory na PC nie ukazała się piracka wersja Just Cause 3. Oczywiście na blaszakach można korzystać z ułatwiających zmagania trainerów, nie wydaje nam się jednak, by jawne oszukiwanie miało tu tak wielkie znaczenie. Wersja na Xboksa One tradycyjnie została przez nas pominięta, bo Microsoft wciąż nie kwapi się do tego, żeby udostępniać globalne statystyki osiągnięć.

Jeśli uznamy rezultaty zdobywania osiągnięć/trofeów za wiążące, okaże się, że kampanię w Just Cause 3 ukończyło zaledwie 17.1% posiadaczy gry w wersji na PC i 11.5% fanów grających na PlayStation 4. Warto od razu nadmienić, że nie wszyscy użytkownicy pomyślnie przebrnęli przez pierwszą, obowiązkową misję, której zaliczenie jest konieczne do jakiegokolwiek swobodnego działania w wirtualnym świecie. Tutaj korzystniej wypada PS4 - 89.2% kontra 86.6% na PC. Niezbyt imponująco wyglądają też statystyki pozostałych aktywności. Zaledwie 10.2% pecetowców zdobyło milion punktów chaosu (produkt studia Avalanche nagradza nimi działania przeciwko dyktatorskiemu reżimowi, takie jak niszczenie wrogich baz, ich pojazdów, a także wyzwalanie prowincji), a 2.3% z nich zebrało wszystkie znajdźki. Dla porównania, na PS4 te wartości są jeszcze mniejsze: 8.4% i 1.6%. Wymaksować grę udało się jedynie garstce fanów: 1.4% w przypadku blaszaków i 0.2% na PlayStation 4. Niższy wynik wśród konsolowców można tłumaczyć znacznie trudniejszymi wyzwaniami polegającymi na strzelaniu do celu. Myszka i klawiatura sprawdza się w nich zdecydowanie lepiej niż pad.


Na koniec prezentujemy bezpośrednie porównanie wybranych osiągnięć i trofeów (pierwsza wartość pochodzi ze Steama, druga z PlayStation 4):

  • Procent graczy, którzy ukończyli pierwszą misję kampanii: 86.6%/89.2%
  • Procent graczy, którzy ukończyli ostatnią misję kampanii: 17.1%/14.1%
  • Procent graczy, którzy ukończyli wszystkie aktywności: 1.4%/0.2%
  • Procent graczy, którzy odstawili wszystkie pojazdy do garażu: 1.4%/0.9%
  • Procent graczy, którzy zebrali wszystkie znajdźki: 2.3%/1.6%
  • Procent graczy, którzy wyzwolili region Insula Striate: 10.1%/6.7%
  • Procent graczy, którzy wyzwolili region Insula Dracon: 23.0%/17.2%
  • Procent graczy, którzy wyzwolili region Insula Fonte: 33.2%/25.5%
  • Procent graczy, którzy zdobyli 100 tysięcy punktów chaosu: 60.4%/58.2%
  • Procent graczy, którzy zdobyli milion punktów chaosu: 10.2%/8.4%


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry