Na potrzeby gry Far Cry: Primal powstał fikcyjny język Wenja

Wrzucił Ciekawostek - wtorek, 26 stycznia 2016

Deweloperzy z firmy Ubisoft Montreal postanowili pójść w ślady swoich kolegów z Bethesda Game Studios i podczas prac nad grą Far Cry: Primal stworzyli od podstaw zupełnie nowy język. Posługują się nim przedstawiciele trzech dużych plemion występujących w prehistorycznej odsłonie popularnej serii strzelanin. Autorzy twierdzą, że mocno przyłożyli się do tego zadania. Nie dość, że każde ze wspomnianych plemion charakteryzuje się odmiennym dialektem, to na dodatek mowa jaskiniowców została przygotowana pod czujnym okiem specjalistów w dziedzinie lingwistyki.


Początkowo wszyscy bohaterowie gry mieli komunikować się po angielsku, ale szybko uznano, że nie jest to dobry pomysł, gdyż wpływa on negatywnie na tzw. imersję. Autorzy zasięgnęli rady u antropologów oraz twórców filmów, którzy w swojej branży borykają się z podobnymi problemami i ostatecznie zdecydowali się skorzystać z usług lingwistów. Wynajęto specjalistów od języka praindoeuropejskiego i z ich pomocą stworzono mowę, którą ostatecznie posługiwać się będą plemiona Wenja, Izila oraz Udam. Jean-Cristophe Guyot ze studia Ubisoft Montreal podkreślił, że język ewoluował kilkukrotnie podczas produkcji gry, gdyż deweloperom zależało na jego uproszczeniu. Nie możemy zapominać, że akcja gry Far Cry: Primal rozgrywa się na początku epoki mezolitu (ok. 12 tysięcy lat p.n.e.) i trudno wymagać od ludzi żyjących w tamtym okresie, żeby posługiwali się skomplikowanymi zdaniami.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry