John Romero stworzył mapę do gry Doom po 21. latach przerwy

Wrzucił Ciekawostek - sobota, 16 stycznia 2016

John Romero potrzebował aż dwudziestu jeden lat, żeby zaprojektować nową mapę do pierwszej odsłony serii Doom, która zadebiutowała na rynku 10 grudnia 1993 roku. Zapomniany dziś deweloper jest współtwórcą kultowej strzelaniny firmy id Software i autorem ośmiu poziomów, które zostały uwzględnione w pierwotnej wersji FPS-a, składającej się z trzech rozbudowanych epizodów. Wspomniany level, opracowany przez Amerykanina na przestrzeni kilku ostatnich tygodni, podmienia słynny etap o nazwie Phobos Anomaly, gdzie kosmiczny marine musi uznać wyższość istot z piekła rodem. Była to jedyna misja w całej grze, w której główny bohater ginął w jednym z pomieszczeń marsjańskiej bazy UAC, bez względu na wysiłki użytkownika.


Romero wybrał ten poziom nieprzypadkowo. Spośród wszystkich map wchodzących w skład pierwszego epizodu kampanii, tylko ta nie została opracowana bezpośredniego przez niego. W pierwotnej wersji Dooma autorami wspomnianego etapu byli Tom Hall i Sandy Petersen (warto w tym miejscu zaznaczyć, że Petersen - późniejszy współtwórca gier z serii Age of Empires - był najbardziej płodnym level designerem studia id Software w tamtym okresie). Nowa arena jest zdecydowanie bardziej rozbudowana od oryginału i nie wykorzystuje żadnego ze znanych elementów jej konstrukcji - John zaprojektował absolutnie wszystko od podstaw. Do prawidłowego działania wymaga Dooma w wersji 1.9, choć lepiej wykorzystać któryś z dostępnych w sieci portów. Kiedy testowaliśmy level na gołej edycji DOS-owej, gra wysypywała się po wyjściu na okalające główny kompleks morze kwasu. Zainteresowani mogą ją pobrać z tego miejsca.

John Romero

Skąd to nagłe zainteresowanie dewelopera słynną strzelaniną? Romero nie zdradza na razie swoich zamiarów, ale jak sam twierdzi na Twitterze, mapa stanowi jedynie rozgrzewkę. Przed czym? Wygląda na to, że przymierza się on do stworzenia czegoś większego w temacie Dooma. Co z tego wyjdzie, przekonamy się zapewne w niedalekiej przyszłości, ale biorąc pod uwagę jego dotychczasowe dokonania w tym temacie, nie liczymy na cuda. Wkład Johna w ostateczny kształt kampanii dwóch pierwszych odsłon kultowego FPS-a był znacznie mniejszy, niż dziś próbuje sugerować ów jegomość. Romero stworzył zaledwie osiem map do "jedynki" (na 27) i tylko sześć aren do "dwójki" (na 32). Dwa ostatnie etapy zaprojektował w 1995 roku z myślą o grze The Ultimate Doom, która oferowała dodatkowy epizod o nazwie Thy Flesh Consumed.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry