Państwowa kolej w grze Assassin's Creed: Syndicate nie powinna istnieć

Wrzucił Ciekawostek - piątek, 2 października 2015

Kilka dni temu na łamach naszego serwisu udowodniliśmy Wam, że autorzy gry Assassin's Creed: Syndicate wykorzystali w swoim dziele reklamę autentycznego produktu chemicznego, który był dostępny w sprzedaży na Wyspach Brytyjskich pod koniec XIX wieku. Choć tak smakowitych odniesień do ówczesnej rzeczywistości w najnowszej odsłonie cyklu z pewnością nie zabraknie, kanadyjskie studio Ubisoft Quebec nie zawsze popisuje się dobrą znajomością historii. Świetnym tego przykładem jest logotyp brytyjskich kolei państwowych (British Railways), który deweloperzy ochoczo umieścili na wszystkich lokomotywach parowych, choć w 1868 roku taka spółka w ogóle nie istniała.


Kolej pełni w Assassin's Creed: Syndicate znaczącą rolę, dość powiedzieć, że właśnie w pociągu swoją bazę wypadową mają główni bohaterowie gry - Jacob i Evie Frye. Nie ma w tym oczywiście nic nadzwyczajnego. Rewolucja przemysłowa, jaka dokonała się w Wielkiej Brytanii w XVIII wieku, mocno wpłynęła na popularyzację transportu szynowego kilkadziesiąt lat później - pierwsza linia kolejowa wykorzystująca parowozy została otwarta 29 września 1825 roku. Nie zmienia to faktu, że brytyjskie państwo nie zajmowało się od początku rozwojem tego typu infrastruktury, a kolejne połączenia tworzone były głównie przez prywatnych przedsiębiorców. Wielkiej nacjonalizacji przedsiębiorstw kolejowych dokonano dopiero po II wojnie światowej, w 1948 roku. To właśnie wtedy powstała firma British Railways, która pod odrobinę zmienioną nazwą (British Rail) działa z powodzeniem również dziś.

Widocznego w grze symbolu używano w latach 1950 - 1956.

Logotyp państwowej spółki mocno zmieniał się w kolejnych latach, w produkcie studia Ubisoft Quebec wykorzystano jednak jej pierwszy symbol, czyli lwa stojącego na kole parowozu. Akcja Assassin's Creed: Syndicate toczy się w roku 1868, a to oznacza, że firma, której emblemat możemy podziwiać na lokomotywach, powstała dopiero osiemdziesiąt lat później. Trudno powiedzieć czy deweloperzy zdają sobie sprawę z popełnionego błędu, istnieje wszak duża szansa, że popełniono go świadomie. W przeszłości zdarzało się, że Kanadyjczycy z premedytacją modyfikowali pewne fakty historyczne na swoją korzyść - w dużej mierze dotyczyło to jednak prezentowanych podczas rozgrywki zabytków, a nie tak mało istotnych detali.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry