Piłkarze włoskiej drużyny Lazio występowali w koszulkach z logo gry PES 2009

Wrzucił Ciekawostek - wtorek, 6 października 2015

Producenci gier komputerowych zdają sobie sprawę z olbrzymiej popularności piłki nożnej na świecie i chętnie reklamują się na stadionach. Prym wiedzie tu zwłaszcza koncern Sony, który od wielu lat należy do grona oficjalnych sponsorów Ligi Mistrzów UEFA i dzięki temu promuje na otaczających murawę tablicach konsole z rodziny PlayStation. Znane w branży elektronicznej rozrywki firmy znacznie rzadziej próbują umieścić logotypy swoich produktów na koszulkach zawodników, głównie ze względu na ogromny koszt tego typu przedsięwzięcia. Do nielicznych szczęściarzy, którym się ta sztuka udała - na dodatek po raz pierwszy w historii - należy Konami.


O miłości Japończyków do wirtualnej piłki nożnej nie musimy nikogo przekonywać - regularnie wydawane gry z cyklu Pro Evolution Soccer są tego najlepszym dowodem. Właśnie produkt należący do tej serii był reklamowany na koszulkach sportowców - stało się to 6 grudnia 2008 roku, w trakcie prestiżowego meczu we włoskiej ekstraklasie pomiędzy Lazio i Interem Mediolan. Zawarta wówczas umowa z tym pierwszym klubem, pozwoliła firmie Konami umieścić logotyp swojego flagowego tytułu na ubiorach zawodników tylko podczas tego jednego spotkania, ale później obie strony od czasu do czasu kontynuowały współpracę. Co ciekawe, Lazio nie musiało tłumaczyć się z tej decyzji innemu partnerowi, gdyż w sezonie 2008/09 nie miało po prostu strategicznego sponsora. Z dziennikarskiego obowiązku dodajmy, że w historycznym meczu PES 2009 drużynie ze stolicy nie pomógł. Rzymianie ulegli późniejszym mistrzom Włoch aż trzema bramkami, przegrywając na własnym boisku 0:3.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry