Studio Psyonix wymyśliło grę Rocket League wiele lat temu

Wrzucił Ciekawostek - piątek, 7 sierpnia 2015

Gra Rocket League to fenomen ostatnich tygodni. Nie da się ukryć, że amerykański produkt swoją ogromną popularność zawdzięcza usłudze PlayStation Plus, dedykowanej posiadaczom konsol firmy Sony, gdyż mogli oni pobrać ją za darmo w ramach abonamentu. Takie postawienie sprawy nie jest jednak do końca sprawiedliwie. Nietypowa sportówka firmy Psyonix cieszy się dużym wzięciem również wśród użytkowników pecetów - dość powiedzieć, że mimo kilkutygodniowej obecności w ofercie tego sklepu, nie opuszcza ona pierwszego miejsca na liście bestsellerów. Kolejni fani piłki samochodowej odkrywają jej uroki, nie wiedząc, że deweloperzy przez długie lata nie byli w stanie podbić rynku swoim pomysłem. Udało się dopiero teraz.


Bezpośrednim pierwowzorem Rocket League była gra Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, która zadebiutowała na konsoli PlayStation 3 już w 2008 roku. Jeszcze wcześniej Amerykanie eksperymentowali z produktem o nazwie Crash Course!, w którym futurystycznie wyglądające samochody niszczyły się nawzajem na specjalnie do tego celu zaprojektowanych arenach (fragment rozgrywki z tego nigdy nie wydanego dzieła możecie zobaczyć poniżej). Skąd wziął się zatem pomysł na pompującą adrenalinę do krwi grę sportową? Jerad Heck ze studia Psyonix wytłumaczył, że inicjatorem przedsięwzięcia był jego kolega, Adam Beckwith. Pewnego dnia wrzucił on na boisko olbrzymią piłkę i zachęcił wszystkich do próby strzelenia za pomocą samochodów kilku goli. Deweloperzy tak dobrze się przy tym bawili, że postanowili zrealizować na bazie tego pomysłu pełnoprawny tytuł. Gra Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars sukcesu co prawda nie odniosła, ale jej bezpośredni sequel już jak najbardziej. Reszta to historia.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry