Studio Rockstar North pracowało nad pełnoprawnym trybem FPP w grze GTA III

Wrzucił Ciekawostek - wtorek, 14 lipca 2015

Konsole siódmej generacji okazały się za słabe, żeby obsłużyć tryb pierwszoosobowy w grze Grand Theft Auto V, dlatego studio Rockstar North umożliwiło podziwianie miasta Los Santos oczyma bohaterów dopiero w wersjach na PlayStation 4, Xbox One i PC. Deweloperzy zrealizowali w ten sposób pomysł, który zagnieździł się w ich głowach... piętnaście lat temu. Istnieją twarde dowody na to, że już w trzeciej odsłonie tego cyklu i zarazem pierwszej, która oferowała pełen trójwymiar, Szkoci eksperymentowali z kamerą FPP, uwzględniającą wszystkie animacje naszego śmiałka, tak jak we wspomnianym GTA V.


Tryb pierwszoosobowy jest oczywiście normalnie dostępny w Grand Theft Auto III i to we wszystkich edycjach tego hitu. Claude może używać go zarówno za kierownicą samochodu, jak i spacerując po mieście, choć w tym ostatnim przypadku z jego pomocą da się jedynie rozglądać. Są to pozostałości po pierwotnych planach autorów, którzy przez jakiś czas pracowali nad pełnoprawnym widokiem pierwszoosobowym. Rockstar North pokusiło się o przygotowanie kilku animacji, które nadal znajdują się na płycie z grą - możecie je zobaczyć poniżej. O tym, że miały być one przypisane właśnie do trybu FPP, świadczą z kolei ocalałe zapisy w plikach tekstowych. Gdyby twórcy z jakichś powodów nie zrezygnowali z tych zamierzeń, podziwialibyśmy na ekranie zaprezentowane ruchy już w 2001 roku.

  
 

1 komentarze:

Za to W San Andreas R* chciał zaimplementować zmianę postać jak w GTA V.

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry