Silnik pierwszej gry z serii The Settlers potrafi wyświetlić na ekranie 65536 osób

Wrzucił Ciekawostek - poniedziałek, 27 lipca 2015

Rozgrywka w pierwszej odsłonie serii The Settlers nie przyspieszała bicia serca - niemieckie studio Blue Byte przygotowało produkt, w którym zmagania toczyły się żółwim tempem, ale ówczesnym sympatykom tego dzieła w niczym to nie przeszkadzało. Obserwowanie osadników przy pracy stanowiło główną atrakcję tytułu - sympatyczni chłopi powolutku wznosili kolejne budynki, zajmowali się wyrabianiem dóbr wszelakich, a także przenoszeniem towarów pomiędzy kolejnymi punktami rozbudowanej sieci dróg. Trudno w to dziś uwierzyć, ale ten niepozorny, zaledwie kilkumegabajtowy produkt, pozwalał wygenerować ponad sześćdziesiąt tysięcy ludzików jednocześnie.


W tamtych czasach deweloperzy rzadko zdradzali informacje na temat technicznych aspektów swoich produkcji, ale krążąca w zachodnich magazynach branżowych liczba była powszechnie znana. Dzięki zastosowaniu 16-bitowego sposobu zapisu liczb całkowitych, silnik napędzający Settlersów był w stanie wygenerować 65536 osadników na ekranie, co w zupełności zaspokajało wszelkie potrzeby graczy. Tak naprawdę żaden z użytkowników tej strategii nie byłby w stanie zbliżyć się do tej wartości. W pierwszej odsłonie serii nie istniała tak duża mapa, która pozwoliłaby zobaczyć nawet 10 tysięcy osadników. Fakt jednak pozostaje faktem.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry