Lektura książek w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon miała przynosić konkretne korzyści

Wrzucił Ciekawostek - środa, 22 lipca 2015

W grze Wiedźmin 3 możemy natknąć się na dużą liczbę książek, które w różny sposób poszerzają wiedzę Geralta na temat otaczającego go świata. Przeczytanie niektórych publikacji skutkuje aktualizacją bestiariusza, a więc uzyskaniem informacji na temat słabych punktów potworów, inne z kolei opisują konkretne wydarzenia z życia Białego Wilka - zarówno jego dawne, jak i aktualne przygody. Pracownicy studia CD Projekt Red planowali również wprowadzić do Dzikiego Gonu tomiska przynoszące określone korzyści z punktu widzenia rozgrywki, jednak z tego pomysłu ostatecznie zrezygnowali. Świadczą o tym fragmenty skradzionej dokumentacji, które ponad rok temu trafiły do sieci.


Warszawiacy pracowali nad rozwiązaniem skutkującym odblokowaniem nowych funkcji w grze po przeczytaniu konkretnych pozycji. Dla przykładu lektura "Walki konnej" miała pozwolić Geraltowi wykonać specjalny atak podczas jazdy Płotką (prawdopodobnie chodzi o uderzenie mieczem z siodła, które jest zawarte w finalnej wersji) natomiast po zapoznaniu się z "Zaklinaczem koni" zauważylibyśmy mniejsze zużycie poziomu wytrzymałości klaczy w galopie. Książka "Jak omijać wielkie statki?" miała zwiększać odporność łodzi na obrażenia, z kolei tom o nazwie "Na pełnym morzu" umożliwiałby rozwinięcie pełnej prędkości podczas rejsu (ta opcja również jest dostępna od samego początku przygody).

Pierwotny plan zakładał również, że Geralt będzie mógł lepiej zadbać o swój oręż dopiero po znalezieniu odpowiednich podręczników. Możliwość podniesienia jakości mieczy oraz zbroi na osełkach i stołach nie byłaby możliwa bez lektury książek "Jak dbać o broń?" i "Jak dbać o pancerz?", a po przeczytaniu pozycji o nazwie "Zrób to sam", Biały Wilk mógłby przywrócić wytrzymałość ekwipunku z przekroczeniem maksymalnego poziomu. Ciekawie zapowiadało się też poszerzanie wiedzy dotyczące walki z ludźmi. Tomy "Nilfgaardzka taktyka wojskowa", "Gawęda o broni i mundurze Nordlingów" oraz "Wyspiarze i ich wyprawy" miały zapewniać pięcioprocentowy bonus podczas starć z mieszkańcami Nilfgaardu, Królestw Północy i Wysp Skellige. Wspomniana na początku dokumentacja sugeruje, że część tych perków została już w grze zaimplementowane rok temu - warszawiacy musieli więc podjąć świadomą decyzję o ich usunięciu. Dlaczego tak się stało, nie wiadomo.

3 komentarze:

Byłoby za dużo szukania i łażenia żeby poznać to wszystko

No właśnie, byłoby dodatkowe wyzwanie, bo bonusy całkiem przydatne. Szkoda, że zrezygnowali z tego pomysłu.

Pomysł podobny do serii TES tyle że tam ksiązki tylko statystyki zwiększały

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry