Zestaw Silent Hill HD Collection opracowano na bazie niekompletnych wersji gier

Wrzucił Ciekawostek - poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Tworzenie tzw. remasterów, czyli usprawnionych wersji starych hitów, stało się dla wielu wydawców znakomitym sposobem na dodatkowy zarobek. Tego typu produkcje na ogół cieszą się nieco lepszą grafiką od swoich pierwowzorów, mogą być również bez problemów odpalone na platformach, które w inny sposób raczej nie miałyby szans ich dostać. Co najważniejsze,przygotowanie gier nie nastręcza dużych trudności i jest względnie tanie, ponieważ do takich projektów oddelegowuje się niewielkie zespoły deweloperów. Wspomniane atuty nie zawsze są jednak regułą, czego doskonałym przykładem jest Silent Hill HD Collection - zestaw zawierający drugą i trzecią odsłonę serii Silent Hill, który w 2012 roku otrzymali posiadacze konsol Xbox 360 i PlayStation 3.


Dostosowaniem gier do panujących wówczas standardów zajęło się małe, kalifornijskie studio Hijinx. Kiedy Amerykanie otrzymali ich kody źródłowe od firmy Konami, z przerażeniem stwierdzili, że zarówno "dwójka", jak i "trójka" są w kondycji dalekiej od ideału. Japoński wydawca nie pokusił się o zachowanie dla potomnych finalnych wersji swoich dzieł, więc dostarczył deweloperom niekompletne produkty, zawierające liczne błędy. Zdaniem Tomma Hulletta, programiści mieli pełne ręce roboty. Nie tylko musieli usuwać bugi wynikające z samej konwersji, ale także rozmaite błędy popełnione przez faktycznych autorów gier, których próżno szukać w pamiętnych pierwowzorach. Konieczność dostosowania wspomnianych tytułów do stanu użyteczności sprawiła, że produkcja całego zestawu trwała ponad dwa lata. Biorąc pod uwagę fakt, że tyle samo czasu potrzebowano, aby od podstaw stworzyć grę Silent Hill 2, trudno uznać ten wynik za satysfakcjonujący.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry