Gra SteamWorld Dig była promowana wśród dziennikarzy zabawnymi łapówkami

Wrzucił Ciekawostek - środa, 1 kwietnia 2015

Kiedy jest się małym, niezależnym deweloperem, trzeba się mocno postarać, aby dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Boleśnie przekonało się o tym szwedzkie studio Image & Form Games, które w sierpniu 2013 roku wydało grę SteamWorld Dig na konsolę Nintendo DS. Deweloperzy solidnie przyłożyli się do tej uroczej platformówki, ale w natłoku prac zapomnieli ją odpowiednio zareklamować. Rezultat był opłakany - trzy tygodnie przed premierą produktu, niewiele osób zdawało sobie sprawę z jego istnienia. Szwedzi zdecydowali się wówczas na dość oryginalny ruch. Najpierw zrobili listę najbardziej wypływowych serwisów internetowych w branży elektronicznej rozrywki, a następnie wysłali do ich redaktorów specjalnie spreparowane łapówki.


Zestawy reklamujące grę SteamWorld Dig zawierały garść fałszywych banknotów oraz bilety kolejowe do miasteczka Tumbleton, gdzie główny bohater platformówki rozpoczynał zmagania. Szwedzkie studio dość poważnie zadłużyło się, żeby dokończyć omawiany produkt, dlatego mogło pozwolić sobie na przygotowanie zaledwie kilku paczek. Przesyłki wysłano do redaktorów serwisów Destructoid, Game Trailers, IGN, Nintendo Life, Gamespot i Kotaku, licząc, że któryś z nich opublikuje w sieci ich zdjęcie i w ten sposób zareklamuje niepozorny tytuł. Ten partyzancki plan się udał. Próbę "przekupstwa" dziennikarzy przyjęto z uśmiechem, a sama gra szybko wzbogaciła się o pozytywne recenzje, których tak bardzo wtedy potrzebowała.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry