Trzecia gra z serii Star Wars: Battlefront była ukończona w 99% już w 2008 roku

Wrzucił Ciekawostek - sobota, 25 kwietnia 2015

Choć firma LucasArts nigdy oficjalnie nie zapowiedziała trzeciej odsłony serii Star Wars: Battlefront, wiemy doskonale, że "trójka" była w bardzo zaawansowanym stadium produkcji. Steve Nellis z nieistniejącego już studia Free Radical Design, zdradził jakiś czas temu, że w 2008 roku gra była ukończona niemal w stu procentach i mogła bez problemu trafić do sklepów po uprzednim wyeliminowaniu wszystkich błędów, co potrwałoby trzy lub cztery tygodnie. Wydawca nigdy jednak nie zdecydował się na taki krok, gdyż najzwyczajniej w świecie pożałował pieniędzy na marketing. Jego zdaniem, szefowie LucasArts woleli zmarnować dwuletni wysiłek programistów, niż reklamować strzelaninę z uniwersum Gwiezdnych wojen, która ich zdaniem nie była warta dalszych inwestycji.


Żal po wyrzuceniu do kosza trzeciego Battlefronta jest ogromny, bo shooter zapowiadał się absolutnie rewelacyjnie. Deweloperzy dołożyli wszelkich starań, żeby wirtualne batalie prezentowały się epicko: "Mogłeś rozpocząć walkę na powierzchni planety, wskoczyć do statku, polecieć w kosmos, wylądować na którymś z wielkich okrętów i tam kontynuować zmagania" - wyjaśnia Nellis. Użytkownicy nie byli ograniczeni do potyczek na sztucznie ograniczonej, niewielkiej mapie, mogli natomiast swobodnie podróżować po olbrzymim obszarze, głównie za pośrednictwem szybkich i zwrotnych myśliwców. Starcia w powietrzu i w przestrzeni kosmicznej były równie istotnym aspektem rozgrywki, co tradycyjna wymiana ognia na ziemi, a jeśli dorzucimy do tego możliwość korzystania z bogatego arsenału środków zagłady (również mieczy świetlnych) i szerokiego wachlarza postaci z ikonicznymi bohaterami sagi na czele, trudno nie piać z zachwytu. Niestety, wszystkie te atrakcje zostały bezpowrotnie pogrzebane, a po wzbudzającym podziw produkcie pozostały jedynie grafiki koncepcyjne oraz krótki fragment rozgrywki, który możecie zobaczyć poniżej.


Warto dodać, że wypowiedzi Steve'a Nellisa na temat Star Wars: Battlefront III mocno podważył pod koniec 2012 roku jeden z byłych pracowników firmy LucasArts, który pragnął zachować anonimowość. Jego zdaniem studio Free Radical Design kompletnie nie radziło sobie z projektem, ten był daleki od ukończenia, na dodatek autorzy nie wyrabiali się z kolejnymi terminami, w czym mocno zawiniła opracowywana równocześnie przez Brytyjczyków gra Haze - związani kontraktem deweloperzy próbowali ją zrealizować w pierwszej kolejności, rzekomo nawet za pieniądze przeznaczone na rozwój Battlefronta. Nellis ustosunkował się również do tych zarzutów, uznając je za kompletne brednie. Gdzie leży prawda, nie dowiemy się prawdopodobnie nigdy.

WARTO RÓWNIEŻ WIEDZIEĆ, ŻE...

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry