Gra Heavy Rain mogła trafić na Xboksa 360, ale Microsoft obawiał się kontrowersji

Wrzucił Ciekawostek - niedziela, 5 kwietnia 2015

Dwie ostatnie produkcje firmy Quantic Dream (Heavy Rain i Beyond: Dwie dusze) ukazały się wyłącznie na konsolach PlayStation 3, co wyraźnie dowodzi, że wspomniany deweloper doskonale dogaduje się z Sony. Nie oznacza to jednak, że zespół kierowany przez Davida Cage'a nie chciałby zobaczyć swoich tytułów na innych platformach sprzętowych. Zanim francuskie studio zawarło kontrakt dotyczący gry Heavy Rain z Japończykami, jej szef odwiedził kilku innych wydawców, by zaprezentować im powstające wówczas dzieło. Jednym z potencjalnych kandydatów był koncern Microsoft i choć przedstawiciele giganta z Redmond wykazali duże zainteresowanie ewentualną współpracą, to jednak nic z niej nie wyszło. Dlaczego?


Na drodze do zawarcia porozumienia stanęła fabuła gry Heavy Rain, a konkretnie wątek porywania dzieci, który stał u podstaw całej intrygi. Microsoft obawiał się, że wzbudzająca kontrowersje tematyka może wywołać burzę w mediach, dlatego uzależnił współpracę od dokonania odpowiednich korekt w scenariuszu. David Cage przyznał we wrześniu 2013 roku, że zaproponowana zmiana nie miała dla niego najmniejszego sensu, dlatego studio Quantic Dream grzecznie odmówiło i kontynuowało poszukiwania wydawcy. Szybko okazało się, że żadnego problemu z kidnapingiem nie ma koncern Sony i to on ostatecznie wziął pod swoje skrzydła cały projekt. Gra okazała się wielkim hitem i już rok po premierze sprzedała się w nakładzie przekraczającym dwa miliony egzemplarzy. Francuzi bardzo ucieszyli się z dużej popularności tytułu, bo jak później sami przyznali, spodziewali się, że kupi go najwyżej 300 tysięcy osób.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry