Żeby zdążyć na premierę gry KotOR II, jej autorzy solidnie ją pocięli

Wrzucił Ciekawostek - piątek, 13 lutego 2015

Druga odsłona cyklu Star Wars: Knights of the Old Republic została świetnie oceniona zarówno przez recenzentów, jak i graczy, choć nawet dziś wśród fanów tej serii pokutuje stwierdzenie, że The Sith Lords znacznie ustępuje swojemu pierwowzorowi. Opinia ta ma zresztą bardzo solidne podstawy. Sequel KotOR-a z pewnością byłby lepszy, gdyby studio Obsidian Entertainment otrzymało więcej czasu na jego przygotowanie. Publikującej produkt firmie LucasArts mocno zależało, żeby gotowy tytuł trafił do sprzedaży w gorącym okresie przedświątecznym, co niestety odbiło się na jego ostatecznym kształcie.



Zwalenie winy na LucasArts nie jest jednak do końca sprawiedliwe, bo bardziej niż wydawca zawiodła kiepska z nim komunikacja i wiara, że dane słowo jest silniejsze niż zaktualizowany kontakt. Zdaniem szefa studia Obsidian Entertainment, Feargusa Urquharta, jego podopieczni od początku tworzyli grę mając na uwadze grudniowy termin i prace posuwały się naprzód zgodnie z planem. Problem pojawił się, kiedy za ocenę dotychczasowych postępów deweloperów zabrali się ich chlebodawcy - wydarzenie to miało miejsce na początku 2004 roku. Pracownicy firmy LucasArts byli zachwyceni tym, co zobaczyli na ekranie i oznajmili, że z radością dadzą deweloperom więcej czasu na rozbudowanie dzieła. Chęć ta nie została jednak w żadnej formie sfinalizowana na papierze. Wierząc na słowo wydawcy, Urquhart dokonał porządnej reorganizacji w swoim studiu i tak podzielił zadania pomiędzy pracowników, by mogli oni spokojnie zakończyć produkcję w 2005 roku. Kilka miesięcy później, już po zakończeniu targów E3, okazało się, że o żadnym przedłużaniu procesu mowy nie ma, a wcześniej zakładany termin musi zostać dotrzymany.

Feargus Urquhart

Członkowie studia Obsidian Entertainment nie mieli wyjścia. Żeby dotrzymać warunków zawartego na początku kontaktu, musieli mocno pociąć swoje dzieło. Pod nóż poszła część zadań, przerywników filmowych, a nawet cała planeta - M4-78. Odrzucona zawartość nie została usunięta definitywnie, dzięki czemu grupa wyjątkowo cierpliwych moderów odtworzyła ją kilka lat później. Nie zmienia to faktu, że gra Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords trafiła 6 grudnia 2004 roku do sklepów w okrojonej formie, na dodatek nie została ona dokładnie przetestowana.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry