Twórcy gry GTA V znaleźli dom dla Trevora w pobliżu granicy z Meksykiem

Wrzucił Ciekawostek - niedziela, 22 lutego 2015

Choć autorzy gry Grand Theft Auto V od początku planowali osadzić jej akcję w Los Santos, szybko stało się jasne, że będą oni zmuszeni stworzyć znacznie oddaloną od miasta lokację dla postaci Trevora Phillipsa. Najbardziej wyrazisty bohater produktu studia Rockstar North miał przenieść się do metropolii dopiero w późniejszej fazie kampanii, potrzebował więc odosobnionej siedziby, gdzie mógłby w spokoju oczekiwać na wyjście z cienia. Pomysł umieszczenia psychopaty w Sandy Shores narodził się podczas wycieczki po Kalifornii, jaką kilka lat temu odbyli wspólnie Sam Houser (współzałożyciel firmy Rockstar Games) oraz Aaron Garbut (szef grafików w studiu Rockstar North).


Garbut wybrał się specjalnie do Stanów Zjednoczonych, aby wspólnie z Houserem znaleźć miejsca, które pasowałoby do koncepcji raczkującej wówczas gry. Obaj panowie nie próżnowali i w ciągu tygodnia objechali samochodem cały stan wzdłuż i wszerz, zahaczając o wszystkie warte uwagi lokacje. Szczególne wrażenie zrobiło na nich Morze Salton, zlokalizowane w południowo-wschodniej części Kalifornii, nieopodal granicy z Meksykiem. Słone jezioro endoreiczne, wraz z położonymi przy jego brzegu osiedlami, od początku wydało im się idealne dla Trevora, który zgodnie ze wskazówkami scenarzystów - preferował egzystencję w małej mieścinie, z dala od ludzi. Dziś wiemy, że pomysł ten nie tylko zaakceptowano, ale również zrealizowano. Ogromny zbiornik został umieszczony w północnej części hrabstwa Blaine, a swoją nazwę (Alamo Sea) odziedziczył po rzece Alamo, której wody w rzeczywistości uchodzą do wspomnianego wcześniej akwenu. Samo Sandy Shores zostało odwzorowane na bazie miejscowości Desert Shores, również znajdującej się w tej okolicy.

Morze Salton ma 889 km kwadratowych powierzchni. Jest prawie dwukrotnie większe od Warszawy.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry