Rambo 2, Terminator 2 i Pojutrze to tytuły niektórych filmów, którymi inspirowali się autorzy gry Rise of the Tomb Raider

Wrzucił Ciekawostek - piątek, 20 lutego 2015

Zanim pomysłodawcy gier komputerowych wezmą się do faktycznego tworzenia nowego tytułu, muszą wytyczyć jasno określony cel, do którego dążyć będą pozostali pracownicy zespołu. Duże studia używają bardzo różnych sposobów do prezentacji tego typu wskazówek. Jedną z nich jest tzw. rip-o-matic, czyli krótki zlepek scen pochodzących z innych dzieł popkultury, np. doskonale znanych filmów. Przedstawiciele firmy Crystal Dynamics przyznali się niedawno dziennikarzom magazynu Game Informer, że użyli tego właśnie sposobu, aby ułatwić deweloperom zrozumienie charakteru kolejnej odsłony przygód Lary Croft.


Z racji tego, że gra Rise of the Tomb Raider przeniesie nas do wyjątkowo mroźnej części Rosji, większość filmów, którymi deweloperzy inspirowali się do określenia klimatu syberyjskiej opowieści, musiała być w jakiś sposób związana z zimą. Świetnym tego przykładem jest obraz o nazwie Hanna (Hannah), którego bohaterka uczyła się przetrwać w skutej lodem dziczy, na dodatek z łukiem w ręku, co pasuje do nowego wcielenia panny Croft. Survivalowy kierunek pomógł deweloperom obrać także film Przetrwanie (The Grey), gdzie grupa ocalałych z katastrofy samolotu rozbitków, usiłowała stawić czoła głodnym wilkom na Alasce. Ze względu na zimową scenerię autorzy wrzucili też do zwiastuna fragmenty takich obrazów, jak Obcy kontra Predator (AVP: Alien vs. Predator) i Pojutrze (The Day After Tommorow). Z drugiego odcinka przygód Johna Rambo zaczerpnięto wątek walki partyzanckiej, z Terminatora 2 wewnętrzne rozterki Sary Connor, która dysponowała wiedzą o istnieniu rzeczy wykraczających poza ludzkie rozumienie, natomiast z horroru Zejście (The Descent) sprzęt do wspinaczki, wykorzystywanego przez bohaterki filmu podczas próby wydostania się z rozległego kompleksu jaskiń. Listę ośmiu ważnych dla deweloperów obrazów zamyka Lekcja przetrwania (The Edge), gdzie grupa mężczyzn musi bronić się przed atakami olbrzymiego niedźwiedzia. Walka z podobnym stworzeniem będzie istotną częścią fabuły nowej gry.

W Rise of the Tomb Raider stawimy czoła wielkiemu misiowi.

Jak widać, rip-o-matic stworzony przez studio Crystal Dynamics zawiera dość specyficzne obrazy. Nie wszystkie są arcydziełami kinematografii, ale każdy z nich koncentruje się na elementach, które z punktu widzenia nowej opowieści o przygodach Lary Croft mają spore znaczenie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry