Najwięcej map do gry Doom zrobił późniejszy współtwórca serii Age of Empires

Wrzucił Ciekawostek - piątek, 13 lutego 2015

Kiedy myślimy o ludziach tworzących firmę id Software w pierwszym okresie jej działalności, na usta od razu cisną się takie nazwiska, jak John Carmack czy John Romero. Warto jednak pamiętać, że słynny producent strzelanin miał w swoich szeregach również swojego cichego bohatera, któremu w dużej mierze zawdzięczamy ostateczny kształt pierwszej gry z serii Doom, jej kontynuacji oraz Quake'a. Tym człowiekiem jest Sandy Petersen, mocno wierzący Mormon, który mimo wyznawanej religii nie miał najmniejszego problemu z obrazoburczą stylistyką wczesnych tytułów amerykańskiego studia.


Deweloper został zatrudniony w id Software krótko po odejściu Toma Halla, czyli około dziesięć tygodni przed premierą gry Doom (ta trafiła do sprzedaży 10 grudnia 1993 roku). Mimo tak krótkiego stażu, zdołał on skonstruować przeważającą liczbę poziomów - według Johna Romero było ich dziewiętnaście, według Petersena dwadzieścia. Główny zainteresowany zmniejsza dziś nieco swoje zasługi w tej materii, twierdząc, że część etapów została zapoczątkowana przez Halla, a następnie dokończona przez niego. Zdaniem wspomnianego już Romero, takich map było jednak tylko osiem, co potwierdza zamieszczona niżej lista. Deweloper odpowiadał w całości za drugi i trzeci epizod kampanii, zaprojektował również wszystkie mapy wieńczące zmagania w danym rozdziale, w tym słynny level Phobos Anomaly, w którym główny bohater ginął.

Lista map z gry Doom uwzględniająca ich tytuły i autorów


  • E1M1 - Hangar - John Romero
  • E1M2 - Nuclear Plant - John Romero
  • E1M3 - Toxin Refinery - John Romero
  • E1M4 - Command Control - Tom Hall/John Romero
  • E1M5 - Phobos Lab - John Romero
  • E1M6 - Central Processing - John Romero
  • E1M7 - Computer Station - John Romero
  • E1M8 - Phobos Anomaly - Tom Hall/Sandy Petersen
  • E1M9 - Military Base - John Romero
  • E2M1 - Deimos Anomaly - Tom Hall/Sandy Petersen
  • E2M2 - Containment Area - Tom Hall/Sandy Petersen
  • E2M3 - Refinery - Tom Hall/Sandy Petersen
  • E2M4 - Deimos Lab - Tom Hall/Sandy Petersen
  • E2M5 - Command Center - Sandy Petersen
  • E2M6 - Halls of the Damned - Sandy Petersen
  • E2M7 - Spawning Vats - Tom Hall/Sandy Petersen
  • E2M8 - Tower of Babel - Sandy Petersen
  • E2M9 - Fortress of Mystery - Sandy Petersen
  • E3M1 - Hell Keep - Sandy Petersen
  • E3M2 - Slough of Despair - Sandy Petersen
  • E3M3 - Pandemonium - Tom Hall/Sandy Petersen
  • E3M4 - House of Pain - Sandy Petersen
  • E3M5 - Unholy Cathedral - Sandy Petersen
  • E3M6 - Mt. Erebus - Sandy Petersen
  • E3M7 - Limbo - Tom Hall/Sandy Petersen
  • E3M8 - Dis - Sandy Petersen
  • E3M9 - Warrens - Sandy Petersen
Sandy Petersen mocno przyłożył się również do pracy podczas produkcji gry Doom II: Hell on Earth. Deweloper przygotował aż osiemnaście map, w tym dwa sekretne poziomy, stanowiące bezpośrednie nawiązanie do Wolfensteina 3D. Mormon opuścił utalentowany zespół w 1997 roku, by zatrudnić się w firmie Ensemble Studios, gdzie od początku brał udział w rozwoju serii Age od Empires.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry