Audio logi w grach mają dwudziestoletnią tradycję

Wrzucił Ciekawostek - sobota, 3 stycznia 2015

Nagrania dźwiękowe to dziś mocno rozpowszechniony sposób na wzbogacanie fabuły w grach akcji. Wiele popularnych tytułów korzysta z tej formy przedstawiania treści (np. Doom 3, The Last of Us, Batman: Arkham Asylum), informując użytkownika o otaczającym go świecie, wydarzeniach, które miały w nim miejsce, a także wewnętrznych rozterkach bohaterów niezależnych, zarówno tych spotykanych w trakcie przygody, jak i od dawna martwych. Audio logi zaczęły być szerzej wykorzystywane przez deweloperów dopiero po premierze BioShocka (2007) studia Irrational Games, mało kto jednak zdaje sobie sprawę, że mają one znacznie dłuższą tradycję. Pierwszym tytułem wykorzystującym tego typu notatki była gra System Shock, zaprojektowana przez firmę Looking Glass Technologies w 1994 roku.


Opowieść o hakerze walczącym ze sztuczną inteligencją SHODAN oferowała aż 109 różnych nagrań dźwiękowych (dla porównania, wspomniana gra BioShock miała ich niewiele więcej, bo 122). Audio logi były dostępne wyłącznie w wersji CD tytułu. Edycja wydana na dyskietkach została ich pozbawiona ze względu na brak miejsca, graczowi musiał wystarczyć sam tekst. Warto dodać, że autorów System Shocka nie było stać na zatrudnienie profesjonalnych aktorów, dlatego większość pracy w studiu nagraniowym wykonali deweloperzy. Amatorzy wypadli w swoich rolach całkiem nieźle, zwłaszcza Terri Brosius, która podłożyła głos SHODAN. 

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry