Twórcy Rage przez długi czas nie wiedzieli jak zmieścić grę na jednej płycie DVD

Wrzucił Ciekawostek - piątek, 19 grudnia 2014

Gra Rage trafiła do sprzedaży na początku października 2011 roku, ale już trzy lata wcześniej jej autorzy wiedzieli, że przeniesienie strzelaniny na Xboksa 360 nie będzie łatwe. Największy problem stanowiła mała pojemność nośników, z których korzystało urządzenie firmy Microsoft, dlatego John Carmack ze studia id Software dał jasno do zrozumienia w jednym z wywiadów, że użytkownicy tej platformy mogą dostać produkt wizualnie gorszy niż posiadacze konsol PlayStation 3. Słynny deweloper nie widział możliwości umieszczenia swojego dzieła na jednym krążku bez zastosowania cięć w grafice. Nieskompresowana wersja powstającego wówczas shootera ważyła jeden terabajt, czyli ok. 111 razy więcej niż była w stanie pomieścić dwuwarstwowa płyta DVD.


Z problemem niedostatku miejsca twórcy borykali się przez bardzo długi czas, dlatego z ich obozu docierały różne informacje. W 2009 roku studio id Software rozważało już użycie dwóch dysków DVD, przy czym każdy z nich miał zawierać inny tryb rozgrywki (rozwiązanie to było potem często stosowane przez deweloperów, m.in. autorów serii Assassin's Creed). Ostatecznie zdecydowano się wydać grę na trzech płytach, dzięki czemu posiadacze obu konsol mogli cieszyć się taką samą jakością oprawy wizualnej. Trzy krążki zawierała też edycja na PC, ale tutaj liczba nośników wrzuconych do pudełka nie miała większego znaczenia - produkt i tak kopiowany był w całości na dysk twardy komputera.

Wersja gry Rage na PlayStation 3 ukazała się na jednej płycie Blu-ray, ale użytkownicy tej konsoli musieli obowiązkowo zarezerwować 8 GB wolnego miejsca na twardzielu. W chwili wydania strzelaniny był to niechlubny rekord.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry