Tajemnicze "miasto duchów" w grze GTA III zostało stworzone na potrzeby intra

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 4 grudnia 2014

Świat, po którym poruszamy się w Grand Theft Auto III, zawiera nie tylko trzy doskonale znane wyspy (Portland, Staunton i Shoreside Vale), ale również tajemniczą lokację, określaną przez fanów nazwą Ghost Town. Miejscówka znajduje się w bezpiecznej odległości od centrum Liberty City i jest całkowicie odizolowana od miasta, co oznacza, że trakcie gry Claude nie może odwiedzić jej w tradycyjny sposób - pieszo lub samochodem. Choć zwolennicy teorii spiskowych przez lata mieli na ten temat inne zdanie, obszar ten nie jest pozostałością po czwartej dzielnicy, która rzekomo była planowana przez studio Rockstar North.


Deweloperzy ze Szkocji zbudowali wspomniany fragment metropolii z konkretnego powodu, a jest nim otwierająca zmagania introdukcja. Obszar zlokalizowany w Ghost Town pojawia się już w pierwszym przerywniku filmowym, a przedstawia on okolice banku, który stał się celem napadu Claude'a i Cataliny. Co ciekawe, jeśli dokładnie przyjrzymy się początkowej scenie, w której samochód gangsterów ucieka z miejsca przestępstwa, zauważymy, że po prawej stronie nie umieszczono wystarczającej liczby tekstur, by przykryć otaczającą lokację pustkę. Na drobne niechlujstwo projektantów mapy można jednak przymknąć oko, gdyż podczas pierwszego uruchomienia gry, szanse, że zwrócimy na takie detale uwagę, są praktycznie zerowe.

Trzeba przyznać, że ukryta lokacja nie przedstawia się z daleka zbyt imponująco.

Twórcy GTA III przyznali po latach, że nie spodziewali się, by ktokolwiek był w stanie odnaleźć wspomniane "miasto duchów". Jak to jednak zwykle bywa, czujni fani natrafili i na ten kąsek. Swego czasu powstała nawet specjalna modyfikacja do pecetowej wersji gry, która pozwalała dostać się do odosobnionej części miasta za pomocą długiego mostu. 

1 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry