Zobacz render, na którym firma Crytek wzorowała się podczas prac nad grą Crysis

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 13 listopada 2014

Po premierze pierwszej odsłony serii Far Cry w marcu 2004 roku, członkowie niemieckiego studia Crytek zaczęli rozmyślać nad zupełnie nową strzelaniną, która ostatecznie przerodziła się w projekt o nazwie Crysis. Nasi zachodni sąsiedzi sprecyzowali wizję kolejnego shootera już na początku prac - jego akcję planowano osadzić na tropikalnej wyspie, a gracz miał otrzymać jeszcze większą swobodę w kontrolowaniu podległego mu żołnierza. Od razu podjęto też decyzję o ingerencji obcych, którzy w wyznaczonym momencie kampanii mieli diametralnie zmienić warunki panujące w dżungli, skuwając ją lodem. Wszystkie te pomysły pozostało "tylko" zrealizować, deweloperom zajęło to w sumie trzy lata.


Żeby wytyczyć kierunek dla oprawy wizualnej gry, Niemcy postanowili skorzystać z usług kalifornijskiego studia Blur. Istniejąca od 1995 roku firma specjalizowała się w produkcji efektów specjalnych oraz budzących respekt animacji - na początku docenili ją głównie hollywoodzcy filmowcy, później ich dokonania zwróciły uwagę twórców oprogramowania rozrywkowego. W 2005 roku Crytek dostarczył Amerykanom rozmaite materiały graficzne, a także dokładnie określił, czym ma być projektowana przez nich strzelanina. W wyniku tej współpracy został opracowany krótki zwiastun, który w kolejnym etapie prac stanowił dla deweloperów wzór do naśladowania. Niemcom nie chodziło o to, żeby osiągnąć identyczny poziom grafiki (to uniemożliwiały dostępne wówczas technologie) ale maksymalnie się do niego zbliżyć. Na ile to się udało, możecie ocenić sami, oglądając rzeczony film.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry