Silnik trzeciego Quake'a napędzał niemal wszystkie gry z serii Call of Duty

Wrzucił Ciekawostek - środa, 19 listopada 2014

Sporo wody musiało upłynąć w Wiśle, żeby twórcy serii Call of Duty zrezygnowali z usług technologii firmy id Software, opracowanej z myślą o grze Quake III: Arena. Choć wydaje się to nieprawdopodobne, silnik zaprojektowany przez Johna Carmacka napędzał wszystkie odsłony popularnego cyklu strzelanin do Call of Duty: Ghosts włącznie! Rewolucji w tej materii dokonało dopiero studio Sledgehammer Games, które napisało swój własny engine od podstaw, nie podpierając się przy tym rozwiązaniami pamiętającymi lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.


Oczywiście nie można powiedzieć, że silnik id Tech 3 w serii Call of Duty przez lata się nie zmieniał. Był on systematycznie usprawniany wraz ze wzrostem mocy obliczeniowej komputerów i konsol, dzięki czemu deweloperzy z roku na rok znacząco podnosili poziom oprawy wizualnej shooterów. Prym wiodła tu zwłaszcza firma Infinity Ward, która tak mocno modyfikowała kod źródłowy, że w końcu zdecydowała się nadać silnikowi swoją własną nazwę - IW Engine. Jego ostatnia iteracja, oznaczona cyfrą "6", napędzała wspomniane wcześniej Call of Duty: Ghosts. Dopiero nadejście konsol ósmej generacji doprowadziło do tego, że decydenci z Activision dali deweloperom zielone światło na produkcję zupełnie nowego silnika. To trudne zadanie zrzucono na barki pracownikom studia Sledgehammer Games. Amerykanie zdążyli uporać się z wyzwaniem, choć przygotowanie najnowszej odsłony cyklu zajęło im trzy lata.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry