Grze Doom 3 zmieniono zakończenie z myślą o ewentualnej kontynuacji

Wrzucił Ciekawostek - wtorek, 7 października 2014

Fabuła gry Doom 3 miała być w pełni zamkniętą historią, ale firma id Software zdecydowała się w ostatniej chwili zmienić jej zakończenie, żeby zostawić otwartą furtkę na poczet ewentualnych kontynuacji. Pierwotna wersja scenariusza zakładała, że w finale zmierzymy się z Malcolmem Betrugerem, czyli człowiekiem, który najmocniej przyczynił się do rozpoczęcia inwazji demonów w marsjańskiej bazie. Spotkanie z szalonym naukowcem zostało jednak odłożone w czasie, a jego miejsce zajął Cyberdemon - kultowy boss, pamiętający jeszcze czasy pierwszej odsłony cyklu. Sam Betruger pojawił się jedynie w przerywniku filmowym wieńczącym zmagania, gdzie zobaczyliśmy jak przybrał postać demona Maledicta. Na potyczkę z nim musieliśmy poczekać do premiery oficjalnego rozszerzenia, zatytułowanego Resurrection of Evil.

Cyberdemon - finałowy boss z gry Doom 3.

Co ciekawe, nie były to jedyne zmiany, jakich w trakcie produkcji gry dokonał autor scenariusza - Tim Willits. Z opowieści całkowicie wycięto postać generała Haydena, który miał pełnić rolę głównego antagonisty do momentu, w którym okazywało się, kto jest prawdziwym sprawcą całego zamieszania. Wszystkie kwestie napisane dla tego bohatera odziedziczył właśnie Malcolm Betruger. Firma id Software mocno zmodyfikowała też scenę, w której byliśmy świadkiem rozpoczęcia ataku istot z piekła rodem. Poszukiwany na początku gry naukowiec miał na naszych oczach popełnić samobójstwo, ale uznano, że lepszym rozwiązaniem będzie demonstracja sposobu zamiany pracowników stacji w bezmyślne maszyny do zabijania. Świadkiem takiego wydarzenia jesteśmy właśnie w pełnej wersji gry.

Malcolm Betruger - to on dokonał inwazji demonów w grze.

Willits zdecydował również o wycięciu niektórych fragmentów z początkowej fazy rozgrywki. Przybyły na Marsa żołnierz miał najpierw skierować się do kwater mieszkalnych, a w trakcie późniejszego zwiedzania bazy, zaliczyć wizytę w miejscowej kaplicy. Deweloperzy usunęli oba te pomieszczenia, ponieważ startowa sekwencja wydawała im się zbyt długa.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry