System operacyjny MacOs mocno zainspirował twórców gry Dune II

Wrzucił Ciekawostek - poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Gra Dune II: The Building of a Dynasty słusznie uznawana jest za protoplastę gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS), gdyż to właśnie w niej po raz pierwszy pojawiły się rozwiązania, które potem były kopiowane przez konkurentów, m.in. firmę Blizzard Entertainment. Odpowiedzialne za powstanie hitu studio Westwood czerpało natomiast inspiracje z zupełnie innych źródeł - jednym z nich był system operacyjny MacOs, z powodzeniem stosowany do dziś w komputerach z rodziny Macintosh.


O zaskakujących wzorcach po latach opowiedział Brett W. Sperry, jeden z pomysłodawców drugiej Diuny. Współzałożyciel studia Westwood był tak oczarowany graficznym systemem operacyjnym w komputerach firmy Apple, że postanowił stworzyć podobny interfejs w swojej nowej grze. Sperry chciał maksymalnie uprościć kontrolę nad jednostkami i umożliwić użytkownikowi sterowanie nimi tylko za pomocą myszy. Eksperyment ten został wykonany w stu procentach - na upartego w Dune II w ogóle nie trzeba korzystać z klawiatury, choć odpowiednie skróty klawiszowe również są dostępne.

MacOs w wersji 6.08 (1991)

Uproszczony interfejs użytkownika stał się wyznacznikiem wielu RTS-ów z tamtego okresu i zarazem elementem odróżniającym strategie czasu rzeczywistego od klasycznych gier wojennych. Jeszcze większy krok naprzód firma Westwood Studios wykonała kilka lat później w Command & Conquer, gdzie w ogóle zrezygnowano z listy rozkazów dla jednostek.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry