Początki gry BioShock - deprogramator w roli bohatera, główną lokacją wyspa

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 21 sierpnia 2014

Dziś trudno sobie wyobrazić BioShocka bez zapierającej dech w piersiach podwodnej metropolii, ale trzeba pamiętać, że Rapture nie było pierwszym wyborem studia 2K Boston (Irrational Games). Zanim zespół pod wodzą Kena Levine'a zdecydował się osadzić akcję swojego hitu w mieście położonym na dnie oceanu, eksperymentował z zupełnie innymi lokacjami. Pierwotny plan zakładał, że nowy shooter przeniesie nas w daleką przyszłość, na pokład stacji kosmicznej opanowanej przez genetycznie zmutowane stwory. W tym wariancie BioShock bardziej przypominał drugą odsłonę cyklu System Shock, czyli kultową dziś strzelaninę z elementami RPG, którą Irrational Games stworzyło w 1999 roku wspólnie ze studiem Looking Glass.

Logo BioShocka z 2002 roku, które znalazło się w pierwszej dokumentacji opisującej grę.

Klimaty science fiction zostały definitywnie porzucone już na starcie produkcji w 2002 roku, a kosmos zastąpiła stara, dobra Ziemia, z wyspą Isla de Salvación w charakterze głównej lokacji. To właśnie na niej wylądować miał Carlos Cuello - deprogramator, czyli człowiek zarabiający na chleb wyciąganiem ludzi z objęć sekt religijnych. Celem bohatera było porwanie spadkobierczyni ogromnego majątku, która w nieznanych szerzej okolicznościach związała się z wyznawcami pradawnego kultu. Warto dodać, że wspomnieni kultyści mieli prowadzić zaawansowane doświadczenia z genetyką, pozwalające modyfikować ciała w sposób zwiększający ich możliwości bojowe, a sama wyspa była naszpikowana różnymi środkami obronnymi, takimi jak kamery czy wieżyczki strażnicze, które uzasadniały hackowanie urządzeń elektronicznych.

Pomysł ostatecznie porzucono i akcję gry osadzono w mieście Rapture. Z opisanego wyżej projektu przetrwały jedynie modyfikacje genetyczne, które przeobraziły się w plazmidy oraz stacjonarne środki ochrony w podwodnej placówce.

1 komentarze:

W sumie wydarzenia gdyby się działy na powierzchni ziemi nie wiele by się różniło to od tego co można było zobaczyć w Bioshocku tyle że miejscami widzielibyśmy o wiele mnie wody

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry