Kratos z gry God of War powstał dzięki filmowi Więzień nienawiści

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 7 sierpnia 2014

Stworzenie przekonującego bohatera było jednym z trudniejszych wyzwań, przed jakim stanęli autorzy pierwszej odsłony cyklu God of War. Graficy pracujący w Santa Monica Studio przez długi czas nie byli w stanie zaspokoić żądań Davida Jaffego, który pragnął, żeby Kratos prezentował się brutalnie i nie miał nic wspólnego z wizerunkiem typowego greckiego herosa. Na szczęście dla nich, główny projektant gry zachwycił się wyglądem Edwarda Nortona w filmie Więzień nienawiści (American History X) i to właśnie jego postać ostatecznie pomogła im w wykreowaniu nieprzebierającego w środkach rzeźnika.


We wspomnianym obrazie Norton wcielił się w bezwzględnego amerykańskiego neonazistę, który po wylądowaniu w więzieniu próbuje zmienić swoje życie. Aby należycie przygotować się do tej niecodziennej roli, aktor ogolił głowę na łyso i nabrał imponującej - jak na niego - muskulatury. Jaffe pokazał swoim artystom scenę z filmu, w której Edward zostaje aresztowany przez policję. Nie chodziło mu wcale o wierne odtworzenie jego twarzy, ale oddanie tej samej siły i agresji, która na kilometr biła z postaci Dereka Vinyarda. Efekt końcowy musiał okazać się więcej niż zadowalający, skoro dziś deweloper otwarcie uznaje wpływ Więźnia nienawiści na Kratosa za kluczowy dla powstania wizerunku Boga wojny.

Kadr z filmu Więzień nienawiści (1998)

Ciekawie prezentowały się też wczesne projekty Spartiaty. Początkowo studio Santa Monica planowało, że Kratos będzie nosił maskę, pod uwagę brany był też pomysł "wyposażenia" herosa we włosy na głowie.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry