Gra Doom 3 zawiera ponad tysiąc interaktywnych paneli

Wrzucił Ciekawostek - niedziela, 3 sierpnia 2014

Z myślą o trzeciej grze z serii Doom jej autorzy zaprojektowali ponad tysiąc interaktywnych paneli, które zostały wykorzystane do obsługi drzwi, maszyn oraz wszelkiej maści komputerów, powszechnie występujących w marsjańskiej bazie. Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że dzieło studia id Software jest tradycyjną pierwszoosobową strzelaniną, a nie rozbudowaną produkcją z gatunku RPG, liczba tych zbędnych - wydawałoby się - dodatków, robi naprawdę ogromne wrażenie. Tym bardziej należy docenić wysiłek deweloperów, którzy w tej kwestii ewidentnie nie poszli na łatwiznę.


Moduł napędzający wspomniane panele stworzył jeden z programistów amerykańskiej firmy - Robert Duffy. Wizualną stroną przedsięwzięcia zajął się natomiast jego brat Pat, który w ciągu kilku lat wykonał monstrualną pracę, przygotowując ponad 25 tysięcy różnych ilustracji w Photoshopie. Wrażenie robi również skrypt odpowiedzialny za ożywienie tych ekranów - cały kod składa się z ponad 500 tysięcy linijek (dla porównania - właściwy silnik zawiera około 785 tysięcy linijek kodu). Warto nadmienić, że ten sam moduł został wykorzystany do prezentacji zawartości palmtopów (PDA), zbieranych przez głównego bohatera w trakcie przygody, a także do stworzenia menu głównego gry, które jest niczym innym, jak kolejnym interaktywnym ekranem.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry