Gdyby nie EA, zamiast gry System Shock 2 dostalibyśmy Junction Point

Wrzucił Ciekawostek - poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Druga odsłona cyklu System Shock przeszła długą drogę, zanim ostatecznie przerodziła się w doskonale dziś znaną strzelaninę z elementami gier RPG. Kiedy firmy Irrational Games i Looking Glass Studios zdecydowały się wspólnie zaprojektować omawiany produkt, o powstaniu sequela w ogóle nie było mowy. Prawa do wydanego w 1994 roku tytułu należały do koncernu Electronic Arts, deweloperzy próbowali więc szczęścia z zupełnie nową marką - Junction Point.


Gra zamierzała przenieść nas na pokład kosmicznego krążownika USN San Francisco, powoli wracającego na Ziemię. Gdzieś na terenie tego statku miał natomiast przebywać tajemniczy jegomość, którego zamordowanie było głównym celem zmagań (Ken Levine po latach zdradził, że osobnik ten nasuwał skojarzenie z Walterem E. Kurtzem, bohaterem filmu Czas apokalipsy). Na tym etapie produkcji, Junction Point w dużym stopniu oferował to, co później zobaczyliśmy w drugim System Shocku. Gracz miał otrzymać pełną swobodę w zwiedzaniu okrętu wojennego, a rozgrywka bardziej koncentrowała się na eksploracji, niż na strzelaniu. Z niektórych pomysłów ostatecznie jednak zrezygnowano, czego znakomitym przykładem jest odradzanie się przeciwników. W pierwotnym założeniu ciało raz zabitego wroga miało pozostać na swoim miejscu do końca przygody, w finalnej wersji gry jest dokładnie na odwrót.

Junction Point przestało istnieć, kiedy deweloperzy zaczęli rozglądać się za ewentualnym wydawcą. Duże zainteresowanie nową grą wykazała firma Electronic Arts i to ona zaproponowała, żeby dokonać jej transformacji w kontynuację System Shocka. Oferta okazała się tak kusząca, że Ken Levine zdecydował się porzucić pierwotną koncepcję i napisać od podstaw scenariusz, uwzględniający tym razem obecność sztucznej inteligencji o nazwie SHODAN. Po roboczym tytule pozostał jedynie drobny ślad, ponieważ kilka lat później przywłaszczył go sobie Warren Spector (były pracownik Looking Glass). W 2005 roku zdecydował się on nazwać tak swoje nowe studio.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry