Wingsuit głównym powodem osadzenia akcji gry Far Cry 4 w Himalajach

Wrzucił Ciekawostek - sobota, 12 lipca 2014

Oryginalny setting może znacząco wpłynąć na pozytywny odbiór gry przez jej użytkowników. Doskonale obrazuje to przykład BioShocka, który swój ogromny sukces zawdzięcza nie tylko świetnej fabule, wyrazistym bohaterom i kapitalnej rozgrywce, ale również osadzeniu akcji w metropolii położonej na dnie oceanu. Unikatowe (czy. nie wyświechtane) otoczenie oferuje również czwarta odsłona cyklu Far Cry, choć akurat w tym przypadku o jego wyborze nie zadecydowały wyłącznie kwestie wizualne.


Pracownicy studia Ubisoft Montreal przyznali w wywiadzie dla magazynu Game Informer, że poszukując odpowiedniego środowiska dla gry Far Cry 4, mieli przede wszystkim na uwadze swobodne korzystanie z kombinezonu wingsuit. Charakterystyczny strój, określany w żargonie polskich skoczków spadochronowych mianem "wiewiórki", umożliwia głównemu bohaterowi swobodne szybowanie w przestworzach i pokonywanie w ten sposób znacznych odległości. Wysokogórski teren w południowej Azji taką swobodę oczywiście zapewnia, pozwalając przy okazji na podziwianie malowniczych widoków.


Himalaje nigdy nie cieszyły się dużą popularnością wśród deweloperów - żadna gra akcji nie została dotąd w całości osadzona w tym środowisku. W przeszłości byliśmy co najwyżej świadkami krótkotrwałych wizyt, jak. np. w Tomb Raider: Legend, gdzie Lara Croft odwiedziła w jednym z etapów Nepal.

1 komentarze:

w uncharted 2 among thieves jakieś 50% odbywało się w himalajach ale i tak za mało

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry