BioShock na PlayStation Vita, czyli taktyczna turówka, która nigdy nie powstała

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 10 lipca 2014

O planie stworzenia gry z serii BioShock na konsolę Playstation Vita po raz pierwszy usłyszeliśmy w czerwcu 2011 roku. Dobrą nowinę obwieścił Ken Levine ze studia Irrational Games, a doszło do tego podczas konferencji Sony na targach E3. Od tamtej pory po mocno wyczekiwanym tytule słuch jednak zaginął. Do tematu nie chciał wracać ani japoński koncern, ani właściciel praw do marki BioShock, firma Take-Two Interactive. Co ostatecznie stało się z tym produktem i czym on miał faktycznie być? By uzyskać odpowiedź na te pytania, musieliśmy cierpliwie poczekać ponad trzy lata.


Kiedy coś zapowiadamy, tak jak w przypadku BioShock Infinite, mamy do pokazania całe video, gra jest w pełni ukształtowana. W przypadku wersji na Vitę, było to zupełnie coś innego. Sony startowało z nową platformą i było ważne, żeby okazać im wsparcie, bez względu na to, na jakim etapie produkcji byliśmy. - Ken Levine komentuje ujawnienie nieistniejącej gry na konferencji Sony - wypowiedź z marca 2012 roku.

Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift

W lipcu 2014 roku dużo światła na pokrętne losy projektu rzucił Ken Levine, a uczynił to za pomocą… Twittera. Były szef studia Irrational Games oznajmił, że obu firmom przez kilka lat nie udało się dojść do jakiegokolwiek porozumienia, wskutek czego właściwe prace nigdy tak naprawdę nie zostały rozpoczęte. Co ciekawe, Levine nie planował tworzyć gry podobnej do strzelanin znanych z dużych platform, BioShock na Vitę miał w założeniu być tytułem podobnym do serii Final Fantasy Tactics i oferować system walki z podziałem na tury. Akcja produktu rozgrywałaby się w podwodnym mieście Rapture, ale przed jego wielkim upadkiem.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry