Autorzy Wiedźmina tworzyli konwersję gry Baldur's Gate: Dark Alliance

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 17 lipca 2014

Zanim studio CD Projekt Red na poważnie wzięło się za tworzenie pierwszego Wiedźmina, jego pracownicy próbowali zmierzyć się z zupełnie innym projektem. Miała nim być pecetowa konwersja gry Baldur's Gate: Dark Alliance, którą studio Snowblind przygotowało na wszystkie liczące się kilkanaście lat temu konsole, zaczynając od PlayStation 2. Marcin Iwiński i Michał Kiciński nie byli zadowoleni z faktu, że nowa odsłona serii ma ukazać się wyłącznie na tych urządzeniach i trudno im się dziwić. Założycielom firmy CD Projekt marzyło się powtórzenie sukcesu pierwszej gry z serii Baldur's Gate (tylko pierwszego dnia nasi rodacy kupili ponad 18 tys. kopii, co w tamtych czasach było branżowym rekordem), a pominięcie blaszaków przekreślało jakiekolwiek szanse na osiągnięcie podobnego wyniku. Firma Interplay nie chciała inwestować pieniędzy w pecetową konwersję Mrocznego Sojuszu, dlatego zaproponowała Polakom, żeby jej opracowanie wzięli całkowicie na siebie. Po udostępnieniu przez wydawcę wszystkich niezbędnych narzędzi, za tworzenie portu zabrało się studio CD Projekt Red, które w tamtych czasach zlokalizowane było w Łodzi.


W ciągu kilku miesięcy Redom udało się przepisać kod gry w taki sposób, że dało się ją odpalić na PC. Niestety, prace zostały brutalnie przerwane. Winę ponosi za to wydawca, który znalazł się w poważnych tarapatach: "Nasi przyjaciele z Interplay zadzwonili do nas i powiedzieli: Hej, nie wygląda to zbyt dobrze" - wspomina Iwiński - "Firma ma problemy finansowe. Nie róbcie tego portu, nikt Wam za niego nie zapłaci". Chcąc, nie chcąc, łódzkie studio zaprzestało dalszych eksperymentów z konwersją i zaczęło się rozglądać za innymi opcjami. Na szczęście na horyzoncie pojawił się Wiedźmin, ale tę historię już doskonale znacie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry