Zanim gra Halo stała się strzelaniną, była RTS-em

Wrzucił Ciekawostek - niedziela, 29 czerwca 2014

Nie ma wątpliwości, że kupno amerykańskiego studia Bungie, które miało miejsce w czerwcu 2000 roku, było mistrzowskim posunięciem firmy Microsoft. Dzięki przejęciu kontroli nad deweloperem, gigant z Redmond dostał w prezencie Halo - wówczas dobrze rokującą grę w futurystycznych klimatach, dziś jedną z najpopularniejszych pierwszoosobowych strzelanin w historii elektronicznej rozrywki. Warto jednak pamiętać, że droga do tego sukcesu nie była łatwa i prosta. Zanim przygody Master Chiefa przybrały swą ostateczną formę, ich twórcy mocno eksperymentowali ze swoim dziełem, a punktem wyjścia był zupełnie inny gatunek.


Gra rozpoczęła swój żywot jako strategia czasu rzeczywistego, powstająca z myślą o pecetach. Studio Bungie miało już za sobą premierę RTS-a o nazwie Myth: The Fallen Lords i z grubsza Halo miało być dokładnie tym samym, tyle, że w realiach science fiction. Autorom udało się stworzyć w pełni trójwymiarowe środowisko, na mapach można było przesuwać zarówno armie żołnierzy, jak i przypominające Warthogi pojazdy. Ta wersja nigdy jednak nie ujrzała światła dziennego. Dopiero, gdy Bungie przerobiło produkt na strzelaninę oferującą widok z perspektywy trzeciej osoby, postanowiono zaprezentować go dziennikarzom. Wydarzenie to miało miejsce podczas targów E3 w 1999 roku. Kolejny przełom nastąpił rok później, kiedy studio zostało kupione przez Microsoft. Na prośbę nowych właścicieli deweloperzy znów zmienili sposób, w jaki obserwowaliśmy akcję gry - Halo przeobraziło się w rasowego FPS-a i tak już zostało do jego premiery. Posunięcie to okazało się strzałem w dziesiątkę - konsola Xbox otrzymała pierwszorzędną strzelaninę, a tysiące fanów na całym świecie rozsądny powód, by bliżej zainteresować się konkurującą z PlayStation 2 konsolą.

Halo Wars

Co ciekawe, Microsoft wrócił po latach do pierwotnej koncepcji gry i pokusił się o wydanie strategii czasu rzeczywistego w uniwersum Halo. Produktu nie przygotowało jednak studio Bungie, ale specjalizujący się w RTS-ach zespół Ensemble Studios (serie Age of Empires i Age of Mythology). Na nic się to jednak nie zdało - mimo pozytywnych recenzji Halo Wars nie odniosło wielkiego sukcesu komercyjnego.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry