Szczudlarze z gry Dishonored nie byli wzorowani na Striderach z Half-Life 2

Wrzucił Ciekawostek - sobota, 28 czerwca 2014

Stanowią elitę wśród strażników patrolujących ulice Dunwall. Dzięki szczudłom widzą więcej niż ich koledzy po fachu, nie straszne im są ciemności w zaułkach skażonej plagą mieściny, bo potrafią je rozświetlić za pomocą reflektorów. Poważnie traktować należy też ich wartość bojową. Gruby pancerz chroni przed strzałkami usypiającymi, a trzymany w rękach łuk stanowi śmiertelne niebezpieczeństwo dla Corvo Attano. Podsumowując, Szczudlarze (ang. Tallboys) to jedni z najgroźniejszych przeciwników, jakich spotkamy w grze Dishonored. Warto jednak wiedzieć, że we wczesnej fazie rozwoju produktu, mieli oni pełnić zupełnie inną rolę.


Popularna opinia głosi, że Szczudlarze to perfidnie skopiowani Striderzy z drugiej odsłony cyklu Half-Life. Teoria ta ma solidne podstawy, wszak za wizję artystyczną obu gier odpowiadał ten sam człowiek, Viktor Antonov. Studio Arkane odżegnuje się jednak od tych porównań, przedstawiając zupełnie inną wizję powstania charakterystycznych przeciwników. W pierwotnej koncepcji nie byli oni nawet rywalami skrywającego się w cieniach asasyna.

Szczudlarz na obrazku koncepcyjnym.

Każdy kto grał dłużej w Dishonored, z pewnością pamięta, że sprawująca kontrolę nad Dunwall straż, przekazuje wszystkie istotne informacje mieszkańcom za pośrednictwem siatki megafonów. Tę rolę mieli początkowo pełnić miejscy krzykacze, reprezentanci zawodu wywodzącego się ze średniowiecza i uprawianego gdzieniegdzie nawet dziś. Z propozycją założenia klikonom szczudeł wyszedł nie Viktor Antonov, ale Sebastien Mitton. Deweloper wpadł na ten pomysł, kiedy zobaczył człowieka myjącego z ich pomocą okna jednej z kamienic w Lyonie (tam mieści się główna siedziba studia Arkane). Kiedy krzykaczy ostatecznie zastąpiły lepiej sprawujące się w tej roli megafony, deweloperzy postanowili zmienić zastosowanie postaci i dopiero wtedy uczynili z nich wrogów Corvo Attano. Z punktu widzenia fabuły miało to nawet głębszy sens. Dzięki szczudłom strażnicy znajdowali się wysoko ponad poziomem ulicy, co uniemożliwiało im nawiązanie kontaktu z zainfekowanymi szczurami. Wyposażenie ich w łuk, tarcze chroniące przed pociskami i gruby pancerz, było już naturalną konsekwencją rozwoju postaci, a nie świadomym nawiązaniem do wspomnianych wcześniej Striderów.

2 komentarze:

Uwielbiam wasz serwis ale chyba wolałem, poprzednią formę informacji w postaci obrazków z tekstem. Obecny wygląd mi jakoś nie pasuje, dalibyście chociaż więcej zdjęć. Jesteście najlepsi!

Poprzednia wersja niestety nie sprawdzała się - w wielu wypadkach musieliśmy mocno ciąć treść, a co za tym idzie, ograniczać informacje, które naszym zdaniem warte są uwagi. Na pewno obrazki kiedyś wrócą, ale publikować będziemy je tylko w formie "szybkich strzałów", kiedy nadmierne rozpisywanie się nie będzie mieć sensu. Za miłe słowa dziękujemy! :)

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry