Gra System Shock 3 mogła powstać, ale nie chciał jej koncern Electronic Arts

Wrzucił Ciekawostek - sobota, 7 czerwca 2014

Mówi się, że dobrymi chęciami jest piekło wybrukowane, ale akurat opisywana historia potwierdza, że czasem, choć bardzo się czegoś pragnie, to jednak niewiele można zdziałać. Rzecz dotyczy trzeciej odsłony cyklu System Shock, którą chętnie przygotowałby jeden ze współtwórców kultowej "dwójki" - Ken Levine. Projektant, który obecnie znany jest głównie za sprawą serii BioShock, udał się nawet w tym celu do ówczesnego posiadacza praw do marki, czyli firmy Electronic Arts i... niewiele udało mu się wskórać. Dla wydawcy najważniejszą kwestią były bowiem wątpliwe zyski z takiej inwestycji.


Levine odwiedził Elektroników w 2000 roku, kiedy gra System Shock 2 znajdowała się od dłuższego czasu na rynku. Szef studia Irrational Games próbował nakłonić pracowników koncernu do sfinansowania sequela, a pomóc miał mu w tym specjalnie przygotowany dwustronicowy dokument, który w skrócie wyjaśniał, co wydarzyło się po wizycie na pokładzie statku Von Braun. Wydawca grzecznie odmówił, ponieważ podejrzewał, że produkt nie będzie w stanie na siebie zarobić. Żelaznym argumentem dla marketingowców firmy okazało się komercyjne fiasko "dwójki". Choć tytuł ten został bardzo ciepło przyjęty przez krytyków (średnia ocena 92% w serwisie Metacritic mówi samo za siebie), nikt nie chciał go kupić.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry