Autorzy pierwszego Diablo planowali uwzględnić w grze kreator postaci

Wrzucił Ciekawostek - piątek, 27 czerwca 2014

Jak na porządnych deweloperów przystało, przed rozpoczęciem prac nad grą Diablo, jej autorzy przygotowali na papierze bardzo szczegółowe wytyczne całego projektu. Dokumentacja trafiła potem do rąk pracowników firmy Blizzard Entertainment, z którą nękane problemami finansowymi studio Condor, postanowiło w 1995 roku nawiązać bliższą współpracę. Informacje pochodzące z tego opracowania stanowią dziś nie lada gratkę dla wszystkich fanów serii, bo opisują one produkt miejscami zupełnie inny od tego, jaki otrzymaliśmy po jego premierze.


Dzięki Davidowi L. Craddockowi, który miał okazję przejrzeć wspomniany dokument, światło dzienne ujrzały nieznane dotąd fakty dotyczące kultowego hack and slasha - wystarczy wspomnieć niezrealizowany plan sprzedaży mikrododatków do gry, które miały już nawet ustaloną z góry cenę. Kolejnym takim rodzynkiem są informacje o kreatorze postaci, pozwalającym stworzyć bohatera od podstaw przed rozpoczęciem zmagań. Wzorem tradycyjnych gier RPG, w Diablo mieliśmy decydować m.in. o wyborze rasy naszego śmiałka. Te, co prawda, nie zostały w dokumentacji dokładnie opisane, ale David Brevik zaznaczył, że pod uwagę brane są wyłącznie różne odmiany ludzi, np. mieszkańcy terenów górskich, lasów itp. Dziś nie jesteśmy już w stanie uzyskać odpowiedzi, czy decyzja ta miała być wyłącznie kosmetyczna.

Kreator uwzględniał również wybór klasy, czyli coś, co ostatecznie do gry wprowadzono, choć odbyło się to przysłowiowym rzutem na taśmę. Oprócz wojownika i maga, studio Condor myślało na początku również o profesji klasycznego złodzieja, poruszającego się szybciej od pozostałych herosów i potrafiącego po cichu zabijać swoje ofiary. Ta opcja miała jednak sens wyłącznie w turowym systemie walki, który brany był pod uwagę w pierwszej fazie rozwoju Diablo. Możemy się tylko domyślać, że gdy produkt pracował już w czasie rzeczywistym, finezyjne ataki z ukrycia przestały mieć jakikolwiek sens.

Ostatecznie w Diablo mogliśmy wybrać jedynie klasę postaci.

Wisienką na torcie jest informacja, że twórcy chcieli dać użytkownikowi możliwość rozdysponowania punktów umiejętności jeszcze w kreatorze postaci. Pomysł zaczerpnięty z wielu innych gier RPG również upadł, a śmiałkowie, którzy ostatecznie pojawili się w Tristram, startowali ze statystykami typowymi dla ich klasy.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry