Nie wszystkie ważne zabytki Florencji trafiły do gry Assassin's Creed II

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 8 maja 2014

Choć studio Ubisoft Montreal od dawna podkreśla, że "historia jest jej placem zabaw", stosunek twórców cyklu Assassin's Creed do ważnych wydarzeń z przeszłości jest mimo wszystko dość luźny. To samo tyczy się podejścia Kanadyjczyków do tworzenia miast, czyli miejscówek, w których bohaterowie serii spędzają najwięcej czasu. Dobrym tego przykładem jest absencja Baptysterium San Giovanni, najstarszego budynku stojącego na placu Piazza San Giovanni we Florencji. Choć zabytek nie imponuje swoimi rozmiarami i sam w sobie nie sprawia wrażenia zbyt skomplikowanego w budowie, w grze Assassin's Creed II najzwyczajniej w świecie zabrakło dla niego miejsca.

Katedra Santa Maria del Fiore (grafika koncepcyjna)

Na brak baptysterium pierwsi zwrócili uwagę fani sagi z Italii. Dla mieszkańców Florencji i Włochów w ogóle, nieobecność tego budynku w wirtualnym odpowiedniku miasta była nie do zaakceptowania - o ile bowiem konstrukcja nie może równać się gabarytami ze stojącą tuż obok katedrą Santa Maria del Fiore, to jednak jest od niej znacznie starsza. Lawina krytyki pod adresem deweloperów okazała się tak duża, że głos w sprawie postanowił zabrać Corey May ze studia Ubisoft Montreal. Wyjaśnił on, że absencja zabytku spowodowana została ograniczeniami technicznymi, a konkretnie niemożnością umieszczenia na ograniczonej przestrzeni dwóch tak bogatych w detale obiektów. Wygenerowanie w silniku "dwójki" katedry Santa Maria del Fiore pochłaniało po prostu tak wiele zasobów, że nie wystarczyło ich już na wspomniane baptysterium.

Baptysterium San Giovanii

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry