Po Lord of Destruction gra Diablo II miała dostać drugi dodatek

Wrzucił Ciekawostek - sobota, 26 kwietnia 2014

Krótko po zakończeniu prac nad rozszerzeniem Lord of Destruction do ciepło przyjętej gry Diablo II, studio Blizzard North rozpoczęło pracę nad drugim dodatkiem, o bliżej niesprecyzowanej nazwie. Tym razem ojcowie gatunku hack and slash planowali skupić się wyłącznie nad rozbudowaniem warstwy multiplayer swojego dzieła, a konkretnie zaimplementowaniu systemu gildii, który został porzucony podczas prac nad podstawką. Założenia projektu były ciekawe, bo oprócz możliwości samego formowania się w grupy, autorzy myśleli o stworzeniu siedzib klanów (takich jak ta na obrazku), które dało się rozwijać poprzez inwestycje w złocie. Produkt nie ujrzał jednak nigdy światła dziennego i zdecydowano o produkcji pełnoprawnej, trzeciej odsłony cyklu.


Pomysł nie był oczywiście dla fanów serii nowy, bo studio Blizzard North intensywnie pracowało nad systemem już w 1999 roku, czyli na długo przed wydaniem podstawowej wersji "dwójki". Deweloperzy zakładali, że do zorganizowanej grupy będzie mógł przystąpić każdy gracz, który przynajmniej raz ukończył kampanię. Zgodnie z powszechnie stosowaną praktyką, gildia miała uzyskać prawo do wyboru nazwy, składającego się z maksymalnie trzech liter skrótu oraz reprezentującej ją ikony. Do siedziby nie mógłby wejść nikt niepowołany, jedynie członkowie społeczności mieli bez ograniczeń poruszać się po budynku. Samą posiadłość dałoby się rozbudować po odpowiednich inwestycjach, które wymagałaby uiszczania wysokich opłat w złocie. W samej gildii miała być z kolei zachowana odpowiednia hierarchia. Mógłby istnieć tylko jeden przywódca (nigdy nie ustalono, czy tytuł dałoby się przekazać innemu użytkownikowi), ale część graczy mogłaby dochrapać się statusu poruczników, mających większe możliwości od standardowych członków. Blizzard jeszcze przed premierą Diablo II wykluczył możliwość pojedynkowania się pomiędzy bohaterami w ich siedzibie. Autorzy tłumaczyli, że przy dużym natężeniu uczestników zabawy i konieczności uwzględnienia dodatkowych zmiennych, ówczesne komputery prawdopodobnie odmówiłyby posłuszeństwa.

Ekran wyboru ikony gildii

2 komentarze:

Według mnie powinni wtedy kontynuować owy dodatek a porzucić na czas jego stworzenia DIII :[

Akurat budynki gildii miały się pojawić już w podstawce. Nawet stosowne screeny pokazano.

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry