Gra BioShock spotkała się z miażdżącą krytyką w testach fokusowych

Wrzucił Ciekawostek - piątek, 18 kwietnia 2014

Trudno w to uwierzyć, ale jeszcze kilka miesięcy przed premierą gry BioShock, jej przyszłość nie rysowała się w różowych barwach. Wszystko przez testy fokusowe, przeprowadzone przez firmę 2K Boston 25 stycznia 2007 roku. W badaniu wzięli udział ludzie, którzy wcześniej nie mieli żadnego kontaktu ze strzelaniną - przez okrągłą godzinę eksplorowali oni Rapture, a następnie udzielali szczegółowych informacji na temat mankamentów produktu, nie wiedząc, że są na bieżąco obserwowani przez deweloperów. Ci ostatni byli zdruzgotani, bo okazało się, że ich wizja zupełnie nie przypadła do gustu osobom, do których produkt miał być skierowany.


Co konkretnie nie spodobało się testerom? Zaproszeni goście uznali, że gra jest zdecydowanie za ciemna, praktycznie nikt nie zaufał Atlasowi, który w początkowej fazie zmagań pomaga głównemu bohaterowi, część osób miała poważny problem z orientacją i nie wiedziała, w którą stronę podążać, a jedna z nich w ogóle nie zorientowała się, że Rapture jest miastem zlokalizowanym na dnie oceanu. Większość testerów narzekała też na fabułę, która zamiast zainteresować ich, wprowadzała w zakłopotanie. Na podstawie udzielonych uwag deweloperzy wprowadzili do swojego dzieła liczne poprawki, m.in. rozjaśnili poszczególne lokacje oraz zaimplementowali włączaną na życzenie strzałkę, w łatwy sposób wskazującą aktualny cel misji. Jak widać, korekta odniosła skutek, bo tuż po premierze tytuł stał się wielkim hitem.


0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry