Twórcy gry Deus Ex przewidzieli zniszczenie wież World Trade Center

Wrzucił Ciekawostek - piątek, 14 marca 2014

Harvey Smith ze studia Ion Storm z pewnością nie przyciąłby panoramy Nowego Jorku w pierwszej grze z serii Deus Ex, gdyby wiedział, jakim echem ta decyzja odbije się kilkanaście miesięcy później. Kłopoty z brakiem pamięci zmusiły głównego projektanta hitu z 2000 roku do znacznego zmniejszenia tekstury odpowiedzialnej za widok rozświetlonego Manhattanu. Pech jednak chciał, że w brakującej części znajdowały się dwie wieże Światowego Centrum Handlu (World Trade Center), które niedługo potem (11 września 2001 roku), naprawdę zniknęły z krajobrazu najbardziej znanej amerykańskiej metropolii.


Wycięcie ikonicznych budynków z panoramy Wielkiego Jabłka wywołało kontrowersje wśród niektórych członków studia Ion Storm już podczas prac nad grą, dlatego scenarzyści postanowili usprawiedliwić ich absencję w fabule swojego dzieła. Autorzy sprytnie wymyślili, że obie wieże zostały zrównane z ziemią w wyniku ataku terrorystycznego. Chcąc uwiarygodnić skalę zniszczeń, poważnie uszkodzono również Statuę Wolności, która znajduje się w startowej lokacji. Rozwiązanie to wydawało się dobre, ale tylko do momentu, kiedy obie konstrukcje faktycznie przestały istnieć...

Panorama Nowego Jorku w grze Deux Ex (kliknij, żeby powiększyć)

3 komentarze:

Zmiażdżyłeś tym komentarzem xD

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry