Studio Respawn użyło silnika Source w grze Titanfall głównie z myślą o PlayStation 3

Wrzucił Ciekawostek - czwartek, 6 marca 2014

Biorąc pod uwagę fakt, że Titanfall jest tytułem ekskluzywnym dla platform wspieranych przez koncern Microsoft (PC, Xbox 360, Xbox One), informacja o planach stworzenia tej gry na konsolę PlayStation 3 może się wydawać zaskakująca. Tymczasem studio Respawn Entertainment od początku brało pod uwagę przeniesienie swojej strzelaniny na urządzenie firmy Sony i był to jeden z głównych powodów, dla którego deweloperzy sięgnęli po silnik Source. Dziś wydaje się jednak mało prawdopodobne, żeby zamierzenie to udało się zrealizować. W październiku 2013 roku Blake Jorgensen z Electronic Arts wyraźnie wykluczył taką możliwość i choć historia zna przypadki nagłych zmian zdania (zwłaszcza, kiedy ważność stracą podpisane umowy), na ewentualne konwersje nie ma co liczyć.


Amerykanie postanowili sięgnąć po silnik Source, ponieważ pozwalał on wyświetlać animację na konsolach z szybkością sześćdziesięciu klatek na sekundę. Przede wszystkim myślano tutaj o PlayStation 3 - deweloperzy gry obawiali się problemów z tworzeniem swojego tytułu na urządzeniu firmy Sony i dlatego zdecydowali się użyć sprawdzonego w boju napędu. Decyzję o wyborze engine'u podjęto w chwili, kiedy obiecująca strzelanina nie była jeszcze tytułem ekskluzywnym na oba Xboksy. Ciekawostkę stanowi również fakt, że autorzy świadomie zrezygnowali z technologii firmy id Software, którą skutecznie rozwijali przez lata w Infinity Ward podczas prac nad serią Call of Duty.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry