Logo gry Dead Island okazało się zbyt kontrowersyjne dla Amerykanów

Wrzucił Ciekawostek - środa, 19 marca 2014

Polska gra Dead Island w ogólnym rozrachunku nie okazała się dziełem wybitnym, ale miała przynajmniej jedną rzecz, której mogliby jej pozazdrościć inni deweloperzy - kapitalnie logo. Z myślą o tym produkcie firma Deep Silver zleciła przygotowanie gustownego obrazka, w którym jedną z liter tytułu zastąpił powieszony na palmie samobójca. Oryginalnie prezentujący się projekt nie wszystkim przypadł jednak do gustu. Swój sprzeciw wyraziła przede wszystkim organizacja ESRB, która w Stanach Zjednoczonych zajmuje się klasyfikowaniem produktów rozrywkowych pod kątem kategorii wiekowych. Gdyby wzór nie uległ zmianie, gra nie mogłaby trafić do amerykańskich sklepów.


Wisielec zbulwersował cenzorów tak bardzo, że zażądali jego usunięcia. Amerykanie powołali się na przepis, który zabraniał umieszczania tego typu akcentów na materiałach promocyjnych i opakowaniach gier, więc, chcąc nie chcąc, wydawca gry musiał logotyp zmodyfikować. Nie dostosowanie się do wymogów ESRB byłoby równoznaczne z zakazem sprzedaży wersji pudełkowych tytułu, a na to firma Deep Silver nie mogła sobie w Stanach Zjednoczonych pozwolić. Zmieniony wzór możecie zobaczyć poniżej. Na koniec warto dodać, że nikt nie zadał sobie trudu, żeby podobny zabieg wykonać w samej grze. Po odpaleniu dowolnej amerykańskiej edycji produktu można zobaczyć wyłącznie oryginalne logo.

Edycja europejska

Edycja amerykańska

3 komentarze:

A drzewo pewnie będzie przypominać im marihuanę :D

Akurat z tą nie mają problemu, na pewno nie w stolicy. ;P

Chodzi o stan washington,nie miasto....

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry