Scenariusz gry Mafia został stworzony przez grafika

Wrzucił Ciekawostek - poniedziałek, 10 lutego 2014

Daniel Vávra rozpoczął przygodę z firmą Illusion Softworks w 1998 roku od przygotowania kilku tekstur do gry Hidden & Dangerous. W kolejnym projekcie studia, ów artysta specjalizujący się w grafice dwuwymiarowej, miał już na głowie zupełnie inne zadanie - opracowanie scenariusza do pierwszej odsłony cyklu Mafia, noszącej podtytuł The City of Lost Heaven. Czech był nie tylko głównym pomysłodawcą opowieści o gangsterach, składającej hołd filmom tego typu. W pojedynkę przygotował wstępny szkic fabuły, a kiedy realizacja produktu ruszyła pełną parą, objął zaszczytną funkcję jego reżysera.


Choć gra zapowiadała się fenomenalnie, Czesi obawiali się, czy produkt tak mocno odbiegający od konwencji Grand Theft Auto przypadnie użytkownikom do gustu. Obawy te okazały się nieuzasadnione. Mafia wypadła tak dobrze, że Vávra rolę scenarzysty objął również w "dwójce", choć akurat sfinalizowania tego produktu nie doczekał. Deweloper opuścił kolegów w 2009 roku, gdyż jak sam twierdzi, nie miał pełnej kontroli nad swoim projektem. Nie wiadomo w jakim stopniu autorzy Mafii II pozostali wierni wizji swojego kolegi, ale biorąc pod uwagę zawirowania wokół tego produktu, które zaowocowały licznymi cięciami, można powątpiewać, czy udało się je zrealizować w całości. Dziś utalentowany twórca pracuje u siebie, czyli w Warhorse Studios. Jego zespół tworzy aktualnie bardzo obiecującą grę o nazwie Kingdom Come: Deliverance.

0 komentarze:

Prześlij komentarz



Facebook YouTube Instagram Google Plus Twitter Email









Znajdź ciekawostkę po tytule gry